Condiții pentru preluarea Profi de către Mega Image

Consiliul Concurenței a dat undă verde tranzacției prin care Mega Image, parte a grupului Delhaize „The Lion” Nederland B.V., preia rețeaua de magazine Profi Rom Food S.R.L., impunând o serie de condiții stricte pentru a preveni dezechilibrele în piața comerțului alimentar.

Cea mai mare tranzacție din retail-ul alimentar din România

Preluarea Profi de către Mega Image reprezintă cea mai amplă tranzacție din domeniul comerțului alimentar de până acum, potrivit președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. Autoritatea a identificat mai multe îngrijorări legate de concurență, atât în relația cu furnizorii, cât și pe piața locală, impunând măsuri fără precedent pentru protejarea intereselor consumatorilor și a micilor producători.

„Am impus măsuri inspirate din practica europeană pentru a asigura un mediu concurențial puternic. Comerțul alimentar este un sector prioritar pentru noi, iar obiectivul nostru este să prevenim creșterea prețurilor și să protejăm furnizorii și consumatorii,” a declarat Bogdan Chirițoiu.

Angajamentele asumate de Mega Image

Protecția furnizorilor

Mega Image va aplica reguli clare privind listarea și delistarea furnizorilor, indiferent de tipul produselor comercializate, și va implementa o procedură specială pentru furnizorii care depind în proporție de peste 20% de rețelele Mega Image și Profi. Printre angajamentele principale:

  • Menținerea condițiilor comerciale din 2025 pentru furnizorii dependenți.
  • Stabilirea unui termen clar pentru delistarea furnizorilor, cu notificare prealabilă.
  • Estimarea volumelor de achiziție pentru următoarele 12 luni, astfel încât furnizorii să își poată planifica activitatea.

Cesionarea magazinelor

Pentru a evita reducerea opțiunilor consumatorilor în zonele în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun, compania va cesiona 87 de magazine din 44 de localități. Acest proces va fi gestionat de o agenție imobiliară independentă, care va asigura accesul nediscriminatoriu la aceste spații comerciale.

Monitorizare și transparență

Pentru a garanta respectarea angajamentelor, Mega Image va desemna un mandatar independent care să monitorizeze și să raporteze periodic Consiliului Concurenței. Această monitorizare va asigura respectarea măsurilor impuse și protecția efectivă a celor peste 600 de furnizori implicați.

Impact pentru consumatori și piață

Prin măsurile adoptate, Consiliul Concurenței vizează menținerea unui mediu concurențial sănătos și protejarea consumatorilor de posibile creșteri de prețuri. Decizia pune accent și pe sprijinirea micilor producători, care vor beneficia de protecție sporită împotriva practicilor comerciale neloiale.

„Tranzacția este monitorizată atent pentru a respecta atât legislația națională, cât și directivele europene. Scopul nostru este să protejăm echilibrul în piață și să evităm concentrarea excesivă de putere economică,” a subliniat Bogdan Chirițoiu.

Recomanda [votes_up id=809746]
Cosmin Pam Matei 5338 Articole
Author

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.