Nicușor Dan face o nouă promisiune Astra Arad: Este aproape

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a convocat miercuri seara Comisia de Recepție din cadrul Primăriei Municipiului București pentru semnarea procesului verbal care să certifice că tramvaiele Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini și prin urmare pot fi puse pe linia 41. Este o mișcare puțin târzie pentru că proprietarul Astra, Valer Blidar, a declarat că dacă Primăria lui Nicușor Dan nu dă drumul la cele 15 tramvaie trimise la București până la 1 decembrie, de Ziua Națională, va opri livările celorlalte 85 de unități și va da instituția în judecată. Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 870 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km.

„Ieri a fost o discuție la care am participat, s-au mai adus documente clarificatoare între Comisia de Recepție și cei de la Astra Arad, mâine este convocată o nouă comisie, oficială, la ora 16 00 și așteptăm. Este o decizie pe care o ia Comisia, pot să vă spun că suntem aproape. O să le vedem pe traseu. Sunt 15 tramvaie venite. Este o chestiune care nu ține de tramvai, ci de hârtiile pe care trebuie să le facem. Un tramvai are cam 20 000 de componente. De la licitația din 2018, piața s-a mai schimbat de atunci și pentru orice modificare pe care Astra a adus-o de atunci față de oferta făcută trebuie să existe și o aprobare de la Autoritatea Feroviară (AFER) și asta înseamnă un mare circuit de hârtii și asta s-a realizat în mare parte. Vina fostului primar (n.r Gabriela Firea) este că nu a atribuit direct contractul către Astra Arad, așa cum a decis Curtea de Apel București”, a declarat Nicușor Dan.

Pe 10 noiembrie, Nicușor Dan a declarat că ”luna aceasta”, adică în noiembrie, tramvaiele Astra vor circula în Capitală. Acest fapt nu s-a petrecut, urmând ca mâine să se decidă o nouă dată sau alte hârtii de adus la dosar.

Blidar a explicat de mai multe ori în mass media că tramvaiele noi pentru București din gama Imperio Metropolitan de 36 de metri lungime respectă caietul de sarcini, au omologare de la instituții europene recunoscute, iar cele mai importante componente sunt originale Germania, marca Siemens, mai ales cele 4 motoare.

Zilele trecute, Comisia de recepție de la Primărie a solicitat Autorității Feroviare Române din subordinea Ministerului Transporturilor să clarifice „cu celeritate și fără echivoc” dacă tramvaiele noi Astra Imperio Metropolitan București 2021 sunt sau nu omologate, amânând astfel punerea în funcțiune a tramvaielor. „De la asociatul nostru din China, CRRC luăm doar aerul condiționat, atât, pe care îl luam oricum din Germania, de la aceeași firmă doar că în loc de 120.000, acum îl luăm direct cu 60.000, de la același producător. Aerul condiționat nu este un element critic, nu ține de siguranța circulației. Toate elementele (n.r boghiuri, frâne, roți) sunt din Germania. Dacă Primăria nu acceptă tramvaiele vom întrerupe fabricația, ne vom judeca, vom aduce experți din Elveția, Germania, din afară să nu poată fi suspectați de corupție și cred că vom câștiga. Eu știu ce produs face. Tramvaiul pentru București a fost prezentat de Siemens acum două luni la Expoziție la Berlin doar că e vopsit altfel (n.r Expoziția InnoTrans)”, a comentat Blidar.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Cosmin Pam Matei 4594 Articole
Author

14 Comentarii

  1. Se pare ca s-a turnat un pic de apa , in vinul din „blidul” trainicei prietenii , dintre PMB si ASTRA.

  2. Mucusor Ban a declarat la alegeri ca: „a doua zi dupa ce ma alegeti aveti apa calda”. Au trecut doar 2 ani de la declaratia sa.

  3. Foarte tari romanii! Ca sa fie acceptate in Bucuresti-Romania, trebuie sa aiba omologare de la institutii EUROPENE, nu romanesti. Foarte tari romanii astia, nu?!? Eu cred ca ar trebui omologate de afganistanezi ca si Afganistanul e in NATO. Cine nu ma crede sa-i intrebe pe americani de ce s-au dus acolo cu NATO.

  4. Or fi bune tramvaiele de la Astra, dar argumentul că sunt produse siemens si musai sunt bune,nu sta in picioare. Stim bine ce s-a întâmplat cu motoarele „zeilor” de la vw. Și încă una bună: experții străini necorupți aduși din elveția și
    germania in eventualitatea unui proces. Blindar ăsta este unul dintre cei care mai cred că cei din străinătate sunt sfinți iar ceilalți niște jeguri. Păi siemens a corupt peste tot în lume. Nu mai zic de serpăria de la brucseles.

  5. Eu nu ma urc in tramvaiele astea neomologate, si vopsite frumos. Astept primul accident cu victime, eu nu vreau sa ma numar printre accidentatii lu’ Plicusor Dan, asta e iresponsabil.

  6. PSD are 2 proiecte politice disperate — Sa intre in SENGHEN cu orice pret , chiar si cu picioarele inainte ,si 2 – SA saboteze pe PG NICUSOR DAN , IN TOATE obiectivele lui !!!!! IN FRUNTE , cu nasul ascutit si buzele subtiate , firea pandele !

  7. #baba cloanta. PG NICUSOR DAN se sabotează singur,este 9 nulitate absolută.

  8. Garantia ca produsele sunt germane iar cele patru motoare sunt Siemens, tine drept argument pentru cei ce sunt „morti” dupa rablele germane. Orice rabat facut astazi de comisia ce va accepta astfel de argumente, cand caietul de sarcini este sablonul de referinta se poate transforma maine in dosar penal in caz de accident; vezi cazul Colectiv. Orice firma de avocatura serioasa, poate obtine bani multi din aceasta slabiciune, daca membrii comisiei isi insusesc argumentele de presa ale patronului Astra.
    Se incearca pasarea responsabilitatii catre AFR care ar trebui sa comunice daca tramvaiele produse de Astra sunt omologate dupa normele europene. Pai, omologarea acestora a fost facuta in secret astfel incat beneficiarul omologarii (Astra adica) nu a putut prezenta o dovada in acest sens ??!!!
    Cand, in loc de documente iti sunt servite vorbe, atunci car’va sa zica, nu le are.
    Un principiu esential in executia unui produs este cel al traseabilitatii (traceability).
    Pe baza acestui principiu se creeaza un sistem cu care se poate urmari si verifica de la productie pana la punere in functiune un produs. Se poate verifica oricand respectarea standardelor si procedurilor din specificatia de proiectare. Numai la noi in Romania, niste smecheri modifica reguli din mers si impun alte standarde doar pentru ca stiu cum sa-i timoreze si probabil sa ameninte pe altii.
    Cineva ne ia pe noi toti de prosti.

  9. Este un afront adus bucurestenilor hotararea de a vopsi in culorile Ungariei tramvaiele ce vor circula in capitala romanilor. Oare Nicusor a vrut aceste culori?

  10. Tramvaiul pentru București a fost prezentat de Siemens acum două luni la Expoziție la Berlin doar că e vopsit altfel (n.r Expoziția InnoTrans)”, a comentat Blidar.

    stai asa…aia de la arad ce fac pana la urma?
    dau cu pensula pe lucratura nemtilor. cica producator de tramvaie! :))

  11. de Voluntari nu se lasă. În locul lui Nicușor as trimite-o în judecata.
    Sii, as cere SRI, contractul cu turcii și toate deplasările la Stambul. Cred ca s-ar devoala multe…

  12. Tremura nadragii de frica pe aia din comisie si se fofilesc sa nu semneze. Sa semneze primii cei care au semnat contractul de achizitie.

  13. Mah, baba cloanta si altii ,aici e vorba daca ai „cojones”sau nu. Fierea poate sa manincekkt cu vaporul, ea nu are nici o atributie pe nici o linie in PMB.Plicusor o fi asteptind „parandaratul”? Ca si el si usereii si-au depasit profesorii ( psd,p(d)nl ,udmr) …Daca vrea sa faca ceva pentru cetatenii urbei semneaza ,daca nu o lungeste. Mai e de acelasi nivel si Fritz , Coliban , Clocotilda ,etc. Si cu ce vorbe mari au venit sa-i votam ! Iar unii (Clocotilda) ne-a dat si o mostra de cum a invatat de la profesori cum e cu furatul ….Praful de ei…Cica „Mersul pe jos, e sanatos”! Da cind faci 2 ore pina la locul de munca le-as recomanda asta hamesitilor din administratie. Ca si asa sunt mai mult de decor si in vacante cu nemiluita .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.