Noica râde de guvernanți: „7 kilometri de metrou. E inadmisibil”

Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice, a declarat la Digi24 că este „inadmisibil” să ne lăudăm cu realizarea a 7 kilometri de metrou în 9 ani, în condițiile în care, cu mai bine de un secol în urmă, România construia 100 de kilometri de cale ferată pe an sau ridica podul de la Cernavodă în numai 5 ani.

„România are o experiență formidabilă încă din vremea regelui Carol I, când s-au construit 4.000 de kilometri de cale ferată în 40 de ani. Se făceau 100 de kilometri de cale ferată pe an. Și noi spunem că am făcut 7 kilometri de metrou. E inadmisibil: 7 kilometri de metrou în 9-10 ani”, a spus Nicolae Noica marți seară, la televiziunea citată.

El a amintit inclusiv greșelile care s-au făcut în timpul lucrărilor la metroul din Drumul Taberei, când a fost pusă în pericol siguranța clădirilor din zona Eroilor.

„La Eroilor se prăbușește zona. Este foarte grav, o gravă eroare de execuție. S-au făcut puțuri pentru ca nivelul apei să coboare. Cârtița a dat într-un astfel de puț, l-a spart și s-a produs surparea asta. Apoi constructorul a dat în judecată statul român pentru întârzieri în construcție și a și câștigat”, a rememorat fostul ministru.

Nicolae Noica consideră că problema lucrărilor publice „trebuie foarte atent gândită” și trebuie să aibă propriul portofoliu ministerial, având în vedere importanța marilor proiecte de construcții. În România, s-a plâns fostul ministru, astfel de lucrări de mare anvergură au fost lăsate în plan secund, astfel că acum nu putem da exemple de „mari proiecte naționale” în afară de autostrăzi și Catedrala Neamului.

Acesta a comparat ritmul de lucru de la metroul Drumul Taberei cu ritmul de lucru la metrou înainte de 1989. Chiar dacă tehnologia modernă permite o viteză mai mare de lucru, cu foraj în loc de prefabricate, lucrurile se petrec pe dos.

„Între Universității și Piața Victoriei nu era nimic, stația Piața Romană nu exista. Și Ceaușescu a zis într-o zi nu se poate, domne, aici trebuie să fie o stație. Inginerii români au făcut o stație în două luni”, a povestit fostul ministru.

Tot el a dat și exemplul podului de la Cernavodă, realizat de inginerul Anghel Saligny și inaugurat acum 125 de ani.

„S-a făcut în 5 ani podul de la Cernavodă. Pilonii sunt îngropați la 35 de metri sub nivelul apei. Muncitorii primeau niște medicamente speciale și nu puteau sta mai mult de 3-4 ore sub apă”, a relatat Nicolae Noica despre condițiile de muncă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 6
Author

10 Comentarii

  1. Bă agariciule,ai fost ministru în perioada asta de 30 de ani ce-ai făcut tu că acum să vi să vezi cu bolovani ???… văd că-l pupi in cur pe Ceaușescu,oare de ce ??…și că să vezi cam cine a distrus țara timp de 30 de ani,auzi ce-a declarat șeful mafiei roșii Ciolacu..”95% la sută din realizarea metroului le revin”…deci gura păcătosului adevăr grăiește… așa și a fost 95% din dezastrul țării criminalii ăștia au făcut…

  2. Putina istorie nnu strica. Carol I fost regele Romaniei, nu presedite. Doar ca atunci politicienii aveau cat de cat bun simt, astia care guverneaza sunt vorba englezilor „cur”.

  3. kakaia guvernanti? In 2012 era Ponta la putere,urmeaza Ciolos,urmeaza iar PSD, Orban culege laurii,da,e o realizare dpdv optic,in rest, o rusine pentru constructori

  4. Regele Carol a fost exact precum alogenul plavan La ordinul sau au fost casapiti taranii ,cei 11000 care nu i lasau pe burtosi sa huzureasca in liniste inclusiv pe elLa ordinul sau a fost topit tezaurul de la Sinaia ,sumedenie de placuta de aur cu descrirei in limba geto- dacilor placute descoperite cand el construia Pelesul Cu aceste placute de aur el si a facut castele si acareturi distrugand izvoare istorice ale Getilor si DacilorApoi in anii de huzur si domnie straina,acest alogen era si el tatucu Leprelor LiberaleImpreuna cu acestia a pus la punct o lege care stipula ca ori de cate ori populatia iesea in strada facand diverse mitinguri ,regele era obligat sa schimbe guvernul si sa puna un alt guvern (cel mai des guverne liberale) In acest context Liberalii se tineau de mitinguri si de agitat masele cu manipulari si minciuni ,exact cum au facut acum cu TFListii cei cu lanternute,numai ca in locul regelui acum il avem pe plavan si Statul sau paralel

  5. A castigat constructorul procesul… Nu se lauda ciolacu ca PSD a fost la guvernare 7 ani din cei 9 cat a durat constructia? Termenul de finalizare era de 3 ani!!!
    Sa aduc aminte de bechtel?

  6. Regalistul Noica are dreptate! Se construia sub Carol I, da cu multa paguba pentru statul roman, care a cumparat calea ferata de la constructor cu un pret marit de trei ori!(Afacerea Strousberg) Italienii au fost hoti permanent, au cerut mult, au facut putin, au avut consultant „preten”, a dat statul in judecata si a castigat prin justitia „independenta” si uite asa vine Klaunul sas si spune ce realizare mare! Rusine, nazistule! Pe timpul lui Ceausescu se facea asta in 45 ani fara discutie, iar tehnica de atunci era mai inapoiata!

  7. Numai Muncitor la Metru sa nu fi , ca e multa Munca . Incepand cu Excavatiile Subterane , placarea cu Beton Armat , pana la Finisajele interioare , este foarte multa Munca ! Numai Muncitor sa nu fi ! Ca te Enervezi de atata Munca !

  8. 100 de Kilometrii de Cale Ferata pe An , Reprezinta Conditii de Sclavie , in care multi Oameni au avut de Suferit cu Sanatatea , datorita Conditiilor Grele de Munca ! In Anii 1914-1944

  9. justitianus ,cred ca atunci se facea in 4 -5 ani nu in 45 Apropo,tatal meu are 70 de ani acum si imi povesteste despre munca la hidrocentralele din muntii Lotrului PE atunci se sfredeleau muntii,se faceau tuneluri de aductiune a apelor spre turbinele eletrice LA Manaileasa jud Valcea parca,acolo a lucrat ani buni si au trecut pe sub munti cu tehnica de atunciErau niste tuneluri mari exact ca la metrou Se faceau dinamitari in stanca tare si se inainta cativa metri zilnic o echipa de acolo si alta din partea opusa la vreo 40 de chilometri pana se intalneau la mijloc Acum se sapa in huma si se fac 7 km in 10 ani atunci se faceau 70 de km tot in 10 ani Atunci se putea cu muncitori Romani ,acum trebue sa vina Bechtel sa ne prosteasca si sa fuga cu banii ca Romanii nu mai stiu sa faca PERFORMANTE Ne lasam condusi de ageamii ,de dispretuitori de tara si de lingatori ai strainilor cand sub o comanda competenta noi insine am putea face totul cu Romanii nostri

  10. Ia uitati ce burtica a facut nea Lucovici..Se cunoaste ca intretinutul a facut trecerea de la portofelul nevestei la pusculita Romaniei. Trai nenica si huzureala pe banii fraierilor.E un salt de la cele 2-3 bacnote de 10 lei date din mila de nevasta sa aiba de bere si tigari,si salaru actual de 25.645 de lei doar ca a tinut nea Klausica mortis sal faca premier de tara.Imi ia 5-6 ani sa strang la ciorap suma asta pe care mascariciul o primeste moca lunar,asta doar daca trec ziua cu o felie de paine si o cana de ceai .. La toale si frizura tot inapoiat a ramas..Cum bai sa porti o cravata cacanie la sacou albastra si camasa alba?Mai mare rusinea.Ce dezmatat.Oroare vestimentara.Dar frizura..frizura..Oroare,bre.Catastrofa,bre.La asemenea nivel nu merge sa ai parul dat cu gel si aruncat pe spate de parca e lins de vaca.Cum poate bai sa iasa in lume cu asa ceva pe cap?Inpardonabil,bre.Halucinant,bre.Total lipsit de eleganta si bun simt.Dar avem premier liberal?Avem.Ghinion.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.