O familie îi acuză pe medici de lipsă de profesionalism, după ce fetiţa lor de 3 ani a fost plimbată între două spitale din Timişoara şi a murit apoi la unul dintre ele.
| 1 |
komisacros 23-Apr-2008 20:12
Iara!, Ingrozitor!
Cand am vazut titlul articolului mi-am zis "iara!" si nu l-am citit. Am citit celelalte articole, apoi am revenit. INGROZITOR cat de obisnuit am devenit cu astfel de "stiri".
|
|
| 2 |
Trebuie desfiintate cele 2 spitale
Aici deja nu mai e vorba de sistem ci de oameni. Niste plictisiti si incompetenti. Nu-si cunosc meseria, nu le place ceea ce fac. Nu au ce cauta in sistemul medical. Trebuie dati afara. Nu unul, nu doi, ci vreo 30. Trebuie desfiintate ambele spitale. Cele doua spitale mentionate sunt nu inutile ci periculoase din moment ce omoara copii. Toti cei implicati inc az poarta raspudnerea morala si profesionala pentru moartea acestui copil (si sunt convins ca si pe cea penala). Trebuie sa generalizam, trebuie sa-i bagam pe toti in aceeasi oala, poate se trezesc macar cativa dintre ei. Trebuie sa refuzam sa mai platim contributiile la sanatate (sunt inutile, nu ne folosesc la nimic). Daca sistemul ii apara,a tunci trebuie sa cada si sistemul impreuna cu ei. Exagerez la nervi? Sunt nerelaist? Nu se poate ass ceva? Ba se poate: Reagan a dat afara 11 000 de controlori de zbor dintr-un condei, la cateva luni dupa ce a preluat funcita de presedinte. Trebuie schimbat statutul adrelor medicale si cCOdul Muncii (dupa codul pesedist, nimeni nu e raspunzator pentru nimic, nimeni nu poate fi data afara, incomptetenta si prostia sunt protejate prin lege).
|
|
| 3 |
Sofia Nadejde 24-Apr-2008 01:09
Cate vieti trebuie curmate pentru a stop
Subscriu la cele spuse de Domnul Bleen 24. Incompetenta cuplate cu nerusinarea si impostura omoara vieti. Intradevar trebuie exclusi total din sistem. Oare daca nu exista marea inventie nurofenul, ce prescria pentru rosu in gat, persoana cu nume de medic ? Si cel mai prostalau incult taran stie ca un copil care face febra mare poate avea o boala virotica specifica , sau meningita. Este foarte simplu , facat cateva teste fizice in primul rand si apoi imediat analiza de laborator. Cum sa plimbi un copil cu meningita intre spitale, mai criminalilor-macelari ? Puteti trai cu asemenea vina ? Nimeni nu va fortat sa deveniti ceea ce nu sunteti in stare. Daca nu se vor cladi niste principii de trai social in Romania, vom ajunge mult mai rau decat tarile lumii a treia. Intradevar universitati de facut bani , asta avem, care produc monstri-mutanti.
|
|
| 4 |
Dan78 24-Apr-2008 08:39
medicii
De ce sa fie exclusi din sistem ? Sau sa desfiintam spitalele ? Trebuie luate masuri impotriva acelor medici, toti, care si-au batut joc de familia acestei fetite si de ea. Arestati, citirea sentintei fara drept de apel si apoi executarea sentintei, in piata publica. Condamnarea la moarte. Intr-o zi, toate. Cu cat se aplica mai repede, cu atat restul medicilor idioti, si care vor sa se imbogateasca, vor sti ca e timpul sa se reprofileze. :d As aminti cazul lui Ciomu, care e moral vinovat de distrugerea vietii si familiei acelui tanar ; putea fi oricine in locul tanarului. As aminti cazul acelui sofer de salvare si asistenta, care au abandonat un om bolnav pe strada, in Buc, acum cativa ani, pt ca nu a fost primit de nici un spital, desi era in stare grava. A murit pe strada, ca un caine. Asistenta a fost doar sanctionata. Nui a fost data afara, asa cum ar fi trebuit. Si toti idiotii care i-au refuzat internarea omului. Toti acestia ar trebui executati public, pt ca altii sa ia aminte. Fara drept de apel. Incompetenta si prostia sa fie pedepsita.
E INADMISIBIL CE SE INTAMPLA.
Iar, Colegiul Medicilor, pt ca sunt in aceeasi breasla, ii scoate nevinovati. Ar trebui o entitate de ancheta, separata de Colegiu, si impartiala. Care sa judece cazul cu dreptate si fara interese.
|
|
| 5 |
Marin_Alexandru 24-Apr-2008 08:52
cum era
cu legea aia prin care se legalizau "atentiile" la medici? ca sa se poarte mai rau ca si pana acum?
|
|
| 6 |
mihairec 24-Apr-2008 09:01
sa ne traiasaca sist.sanitar
Sofia Nadejde (24-Apr-2008 01:09) Cate vieti trebuie curmate pentru a stop Subscriu la cele spuse de Domnul Bleen 24. Incompetenta cuplate cu nerusinarea si impostura
Si eu lucrez in sistemul sanitar si stiu ce fel este.TOTI vor cate ceva si asteapta sa le dai,daca nu MORI in fata lor si nu ii intereseaza.In zilele noastre totul lasa de dorit.Acelesi lucru mi-a fost dat sa vad acum 3 ani intr-o sectie de maternitate din Galati:cine a avut bani si a dat ,copilul a trait,chiar daca a fost nascut prematur,cine nu a avut a murit impreuna cu copilul iar altul statea si incerca sa traiasca intr-o tavita in baie(aruncat intre wc-uri).De condamnat este ministrul sanatatii care nu stie decat sa-si umple buzunarele cu bani iar restul nu conteaza.Nu stie ce are de facut si ce are de zis.Astia ar merita cate un cui infipt in cap pentru fiecare caz si sa simta ce simte si familia respectiva,dar cred ca nici asa nu se vor trezi la realitate,sau poate daca li s-ar intampla lor un necaz ca asta.Iar ceea ce iese azi de pe bancile facultatii,nu sunt MEDICI,este bataie de joc pentru cei care platesc asigurarile de sanatate,dar daca esti pe patul de spital nu beneficiezi de absolut nimic.Esti trimis sa-ti cumperi incepand de la fesi si comprese pana la medicamente,de care spitalele ar trebui sa fie pline,dar...,iar de cadrele ,asa zise,medicale nici nu poate fi vorba:iN MOMENTUL IN CARE LE CERI CEVA MAI INTAI ITI ARATA BUZUNARELE SI APOI SE UITA LA TINE(IN FUNCTIE DE CAT AI COTIZAT).Asta e Romania zilelor noastre:CE VINA A PURTAT ACEST COPIL PENTRU A PLATI ASA SCUMP?????Prin chestia asta ar trebui tras un mare semnal de alarma ,dar la un nivel mult mai inalt.Eu daca as fi in locul acestor parinti nu as cauta vinovatii in Romania,ptr.ca nu se vor gasi(se lupta cu morile de vant),as da in judecata tot sistemul sanitar din Romania direct la Haga,chiar daca nimic nu le mai aduce copilul inapoi,dar as face in asa fel incat sa pice (asa zisele)CAPETE LUMINATE,ptr.ca nici in Vestul Salbatic nu gasesti asa ceva.In tara noastra DOAR mortul e de vina.Suntem in UE si"suntem mandri",sau TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL.Sa ne traiasca sist.sanitar.
|
|
| 7 |
andrejuly23 24-Apr-2008 09:51
groaznic!!!!
e groaznic ce se intampla la noi in tara, sistemul asta sanitar care ucide oameni, ucide copii nevinovati
|
|
| 8 |
E doar vina lor
Nu e vina sistemului ca medicii si asistentele nu-si fac meseria. Ca nu-si cunosc profesiunea. Ca nu citesc, ca nu ii intereseaza, ca sunt incompetenti, ca sunt nesimtiti si nepasatori. Nu trebuie sa-i ia de mana presedintele, prim-ministrul sau ministrul sanatatii si sa-i invete bun simt, empatie si meserie. Ce sa faca Nicolaescu? Sa ii ia seara la el acasa si sa le citeasca carti si reviste de specialitate pana adorm? Sa-i invete Basescu cum se tine un bisturiu? Sa-i invete Tariceanu sau Geoana care e diferenta dintre o raceala si o meningita acuta? Care e diferenta dintre un guturai si un cancer in faza terminala. Danei Deac (jurnalista) nu au fost in stare sa- citeasca mamografia. Au zis ca e ok, e sanatoasa, ca, patru luni mai tarziu, un alt medic, uitandu-se pe aceeasi tomografie sa-i zica ca are cancer? Cat de incompetent si retardat poti sa fii incat sa nu recunosti o tumoare pe o radiografie?
|
|
| 9 |
horea sorin 24-Apr-2008 10:37
Medicina
Cu diplome si cu posturi cumparate,rezultatele nu pot fi altele.Anomalii de genul celor descrise se intampla zilnic chiar daca ele nu au un sfarsit fatal,nefiind astfel mediatizate.O discutie fierbinte din minister a fost nu de mult legalizarea spagii.Ai asigurare medicala luata din salar,dar mai platesti o groaza de bani culmea pentru incompetenta.Esti speriat zilnic cu stiri de tipul"ne pleaca medicii"!Unde sa plece cu asemenea prestatii?Intr-o tara civilizata unde medicul lucreaza pentru pacient si este dependent de profesionalism si cunostinte solide,asemenea oameni nu ar mai avea unde lucra,dupa un asemenea incident.Aici vor fi probabil gasiti vinovati parintii,in timp ce calai vor continua sa-si traga vile cum nu vezi nicaieri in vest.Toate astea din salariile acelea"mici".Or fi saliriile cum sunt, dar spagile,deseori impuse,sunt ca nicaieri. Nu ma refer aici la stagiari care intr-adevar o duc greu,neavand nici de unde invata mare lucru.Atata timp cat doctoratele se vor fabrica pe banda rulanta,cumparate ca la piata si posturile de profesor si sef de clinica se vor lasa mostenire nu te astepta la schimbari.Cand iti vei da seama ca toate aceste prestatii catastrofale,in medicina si multe alte domenii sunt legate direct sau indirect de politic,precum si de mentalitatea cetateanului,lucrurile se vor schimba.
Personal am terminat medicina in Suedia unde institutia sanatatii are cele mai bune cotatii la sondajele de incredere.
http://discutiisisolutii-politice.blog spot.com/
|
|
| 10 |
aris_lori 24-Apr-2008 11:03
fara suflet
nu ii inteleg pe cei care fac medicina numai pentru ca mama sau tata este doctor. Sa stea acasa daca nu le place aceasta facultate nu sa o faca ca apoi sa nu le pese de oameni, din aceasta cauza avem tot felul de medici incompetenti si care nu stiu sa puna un diagnostic. Asa ne trebuie daca notele la examene se pun dupa pile si spagi nu in functie de ce stie studentul.La facultatea de medicina din Iasi se pun note de trecere adica 5 numai daca dai saga 600 euro. asta numai daca nu esti fiu de doctor. Deci nu vom avea medici care sa ii intereseze oamenii si viata lor decat atunci cand vor face aceasta facultate pe merit, casa nu mai vorbim de manualele vechi si profesorii care predau cursurile de acum 50 de ani. Avem tot niste medici invechiti care nu au cu ce sa verifica sanatatea unui om. Imi pare nespus de rau pentru acei parinti dar asta este Romania unde toata lumea vrea totul moca si cat mai multe zile libere...Nimeni nu vrea sa munceasca.Ii compatimesc sincer pe acesti parinti si ar trebui sa se tina tari si sa afle vinovatul care, trebuie tras la raspundere prin retragerea dreptului de practica pentru toata viata, pentru ca in acest fel se va creea un precedent si pate vor fi mai atenti cei care se joaca cu vietile noastre.
|
|
| 11 |
Alter_Ego 24-Apr-2008 11:16
incredibil!!!
au lasat-o sa moara, efectiv au lasat-o sa moara! au pasat-o de colo colo, s-au spalat toti pe maini. cum poti sa lasi un copil sa moara, si in chinuri groaznice...
de unde atata cruzime, atata lipsa de umanitate, si erau si femei, mame, poate.
astia in primul rand nu-s oameni, darmite doctori.
|
|
| 12 |
Micheline 24-Apr-2008 11:54
Diazepam -sau altceva?
Facand abstractie de incompetenta si dezinteresul medicilor din Romania -vis -a-vis de pacienti, as fi curioasa sa stiu -daca Realitatea sau Cotidianul pot da mai multe amanunte, despre medicatia acestei fetite; din articol reiese ca dupa ce i s-au administrat intravenos 2,5 mg Diazepam, fetita a avut dureri groaznice si a murit. Diazepamul in aceasta doza se administreaza copiilor cu meningita, pentru contracararea convulsiilor produse de tratamentul cu antibiotic, dar are darul de a linisti, de a relaxa musculatura si nu de a produce dureri. Este foarte posibil, ca dintre toti medicii care -oricum nu au tratat-o bine pe fetita-, greseala sa fie a celei care spune ca i-a administrat Diazepam; este foarte posibil sa fii facut o confuzie si sa fi luat o fiola care continea alt medicament si care sa-i fi produs deprimarea cordului si respectiv moartea fetitei. Trebuie facuta o ancheta, -urgent-, pentru a se descoperi urmele caror medicamente se mai gasesc in sange sau rinichi. Asta este parerea mea.
|
|
| 13 |
Alter_Ego 24-Apr-2008 12:16
nu o sa se intample nimic
medicii sunt pe cat de incompetenti, pe atat de experti in a se acoperi intre ei. ati vazut un singur medic condamnat pt malpraxis in romania???
|
|
| 14 |
george2209 24-Apr-2008 12:17
Sistemul e de vina!
M-AM SATURAT sa tot aud scuza asta penibila. Sa lasi un copil sa moara si sa vii cu explicatii penibile gen :sistemul e de vina!.
Criminali...nu medici.
Este ridicol ca in Romania se mai moare de apenticita, se moare de lucruri care sunt...banal de combatut si rezolvat.
Sa plimbi un copil dela un spital la altul asa...aia nu au copii acasa ?? Ce suflet de piatra cu ochii dupa spaga au?
Fac pariu ca daca parintii aveau la dispozitie cateva sute de euro "se rezolva"...penibili si criminali...nu am cuvinte.
Condoleante sincere parintilor..sper sa abia puterea sa isi caute macar dreptatea, si sper ca presa va fi in continuare de partea lor, si nu e lasat totul la nivelul de "o stire".
Oricum..."Gasca Medicilor" (ca nu pot sa il numesc "Colegiul") vor lua o masura....de 2 bani..sunt sigur....
Nu m-ar mira sa ajunga la concluzia "romaneasca" Mortul e de vina...
Ma ingrozesc cand vad ca nu se schimba nimic in spitalele Romaniei...acelasi personal ..indolent...or fi si exceptii..da asta nu invie mortii de prin spitalele Patriei
|
|
| 15 |
ileanapips 24-Apr-2008 13:07
incompententa si dezinteres
Acestia ne sunt medicii aia care se dau mari si tari ca pleaca in afara ca sunt primiti cu bratele deschise de occident ?!? Ingalatii si incompetentii astia, nesimtii si delasatorii astia de medici nici infirmieri nu sunt acceptati in afara ! de ce mai aleg sa faca meseria asta daca sunt atat de nesimtit si de ordinari! E jale in spitale in Romania d9omneste prostia si spaga! Asta-i singurul interes pe care-l au medicii din spitale cat le iese de la pacient! Si cand te gandesti ca sunt tineri absolventi de medicina care stau pe bara si poate vand medicamente pentru ca n-au loc in spitale de pilareala si nepotism!
|
|
| 16 |
Karel 24-Apr-2008 14:38
Dyonis
Cand oamenii mor pe capete, indiferent ca sunt batrani, tineri, adolescenti sau bebelusi, e mai putin important decat atunci cand cineva spune o vorba sau face un gest gresit. In al doilea caz, un ministru trebuie sa-si dea demisia. In primul caz, ministrul nu este "plictisit" nici macar cu o intrebare. De parca nu ar exista. De ce este atat de ignorat ministrul sanatatii? V-ar putea da raspunsuri interesante in privinta cazurilor foarte grave. Macar atunci cand sunt nenorociti pe viata sau mor oameni din cauza incompetentei si nepasarii.
|
|
| 17 |
liutza02 24-Apr-2008 15:14
DE EVITAT
Nu stiti ce se intampla in spitalul acela atunci cand ajungi cu copilul. Eu am trecut prin asa ceva si nu le doresc nici dusmanilor mei sa aiba parte de asa ceva! Si am fost intr-un salon "privilegiat"! Sa nu va povestesc ce se intampla la comun! Pacat ca nu avem curajul sa spunem nimic decat dupa ce se intampla cate o nenorocire. Guvernantii nu sunt vinovati. Noi toti suntem vinovati. Spaga e o caracteristica a poporului roman. Ar trebui ca biserica sa-i faca sfinti in calendare pe putinii medici care mai intai te consulta, fara sa se gandeasca daca vor primi ceva. Si un sfat pentru toti cei care au copilasi bolnavi in Banat( sfat primit de la un MEDIC]: spitalul de copii-ultima solutie.Pe cat posibil,DE EVITAT !!!!
|
|
| 18 |
madirena 24-Apr-2008 15:52
Blestemati sa fie!!
Toti acei medici si infirmieri si surori si tot ce misca in spitale, care duc la asemenea tragedii, mari sau mici!
Sa le dea al de sus pedeapsa triplicata pentru fiecare CRIMA pe care o comit!
|
|
| 19 |
Gicu_Maracine 24-Apr-2008 17:22
Nu inteleg reacta copilului
dupa administrarea de Diazepam intravenos!!! Cred ca aici ar putea fi cheia intregii povesti!
|
|
| 20 |
madifarm 24-Apr-2008 18:28
condoleante familiei
Injectia intravenoasa de diazepam cand starea generala este alterata poate produce apnee si/sau sincopa cardiaca. Sunt recomandate dozele mici, injectare lenta si foarte prudenta, conditii de asistenta a respiratiei. In medicina din pacate sint multi veniti, putini chemati.
|
|
| 21 |
inimarea 25-Apr-2008 18:54
Pînă una-alta...
... îmi doresc să mor perfect sănătos.
Nici în Bucureşti nu e altfel. Era să pierd băieţelul - cînd avea mai puţin de un an - pentru o alergie pe care chirurgul de gardă de la Grigore Alexandrescu - deranjat din somn, căci criza s-a produs la miezul nopţii - l-a diagnosticat cu "iritaţie produsă de insecte", de parcă noi eram boschetari.
Era să-l mai pierd o dată la Victor Babeş (Pasajul Muncii) cînd doctoriţa de gardă nici nu s-a uitat la noi cînd susţineam că era alergic la Pyram. Ce ştiam noi, eram doctori? A trebuit să se convingă cu propriii ei ochi. Ceea ce nu înseamnă că, revenind la un an - făcuse pojar - scria undeva, în registrele lor, că pacientul cutare era alergic la medicamentele.
Pînă acum, singura asistenţă medicală serioasă am primit-o în policlinici, nu în spitale. După cum, singura atitudine civilizată, tot în policlinici, în spitale sînt nişte fătuci parcă selecţionate din Rahova-Ferentari-Ghencea.
Ca să nu mai vorbesc despre faptul că, pînă la 7 ani şi jumătate - cît are acum - flăcăul meu a beneficiat de 3 (trei) reţete gratuite. Ca un făcut, ori de cîte ori are el amigdalită, "se termină plafonul". În schimb, fişa lui medicală de la dispensarul din Bd. Eroilor este arhiîncărcată cu reţete. E acolo o asistentă dată-n Paşte, ştie să-şi ţină casa!
Altminteri, da - asistenţa medicală e gratuită pentru copii. Poate pentru copiii străzii, nu pentru ai celor care plătesc impozite şi asigurări de sănătate.
Dar dacă ăsta-i baiul?
|
|
| 22 |
vicentiu_vidoni 26-Apr-2008 11:46
Acei oameni trebuie pedepsiti...
Nu e posibil sa nu facem nimic impotriva celor care au lasat-o pe acea fata sa moara. De ce nu strange Cotidianul semnaturi pentru a atrage atentia autoritatilor. Sunt convins ca ancheta realizata de Colegiul Medicilor se va desfasura intr-un alt mod daca intreaga opinie publica din Romania va sta cu ochii pe ei.
|
|
| 23 |
simoonyka 27-Apr-2008 17:21
La noi ca la nimeni!
L
|
|
| 24 |
mihaj 28-Apr-2008 01:58
...domnule ce mare e nesimtirea !!!!
in primul rand Condoleante familiei, si apoi "DOMNILOR/DOAMNELOR DOCTORI " lasati-va de meserie....sangele acestei fetite va fi cerut din mainile voastre, spre binele vostru LASATI-VA DE MESERIA DE MEDIC, sau mai studiati vreo 6 ani, ca tot degeaba studiati.
CE EXPLICATIE puteti da ptr aceasta fapta? ....o fost aglomerat spitalul? sau fetita va facut ceva rau?....
domnilor sa fim seriosi.....e LIPSA DE CULTURA MEDICALA, orice om care studiaza medicina asa cum trebuie.....NU POATE LASA O FETITZA DE 3 ANI SA MOARA !!!!!!!!
si ptr acea Doamna Doctor, care a trimis-o din nou la spitalul de copii, am o intrebare " ASA ATI FI FACUT SI CU FATA DUMNEAVOASTRA? SAU PUNETI-VA IN LOCUL PARINTILOR, A MURIT FETITA NOASTRA DIN LIPSA DE CULTURA MEDICALA !?!?!?!?!? GROAZNIC
|
|
| 25 |
irenke 07-Mai-2008 16:47
Cati copii mai pierdem ??
E strigator la cer ce se intampla in spitalele din romania !! Faceti ceva cei care aveti putere , pt ca singurii care o sa sufere sant copilasii nostrii !! Pt doamna doctor care na stiut sa dea un diagnostic cerespunzator: doamna doctor lasati pe altii care sant capabili !!!! Felicitari domnule ETVES pt articol si sper din tot sufletul ca ziarul cotidianul sa nu se opreasca doar aici !! PT PARINTII FETEI LE SPUN CA DUMNEZEU E SUS SI VA FACE DREPTATE CA ALTCINEVA NU POATE IN ROMANIA !!! IMI PARE SINCER FOARTE RAU PT FETITA, AM SI EU DOUA FETITE SI CU UNA AM AVUT MULTE PROBLEME SI AM VAZUT SI EU CUM MERGE SA FII SANATOS !!!!! DAI CEVA SI TE BAGA CINEVA IN SEAMA !!!! AVEM MEDICI BUNI DAR SI ........
|
|
| 26 |
irenke 09-Mai-2008 15:44
pt cei care pot face ceva !!!!!
ce se intampla ?? ca nu se mai vede nimic ??
gata sau linistit apele si voi nu mai faceti nimic ??faceti cevaaaaaaaaaa !!!!!!!!!
|
|
.
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:
1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste
2. Să se refere doar la articolul la care postează
3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor
Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.