
Ideea listării companiei Tarom la bursă nu este nouă. În 2011, guvernul a aprobat vânzarea pe la bursă a 20% din acțiunile companiei.
Decizia a rămas însă la stadiul de intenție până în 2015, când guvernul Ponta a început negocierile pentru vânzarea unui pachet de 51% din capitalul social. Ulterior, guvernul Marcel Ciolacu ar fi discutat despre vânzarea Tarom cu reprezentanții Emirates.
Valentin Ștefan vorbește acum despre Tarom la conferința „Free Market Road Show”, dedicată susținerii piețelor libere.
Conform Economica.net, șeful Poștei Române a făcut referire la operatorul aviatic de stat în contextul unui discurs în care vorbea despre o nevoie de deschiderii către piață și reglementări mai laxe.
„Listarea companiilor de stat la bursă ar putea schimba radical acest model. Înseamnă reguli clare, evaluări obiective și responsabilitate asumată. Ar obliga la o schimbare de cultură, una bazată pe transparență și rezultate. Pentru entitățile care încă nu pot susține acest ritm, integrarea într-un cadru funcțional deja stabil poate fi o opțiune sănătoasă.
În cazul nostru, există o compatibilitate naturală cu Tarom în zona logistică, ceea ce ar putea duce la o folosire mai inteligentă a infrastructurii publice (…). Fără a depinde de fonduri publice, gestionăm o companie de stat cu mijloace proprii și viziune de dezvoltare”, a declarat Valentin Ștefan
În urmă cu aproximativ o lună, Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor spunea că Tarom ar fi încheiat anul trecut cu profit. El nu știa care este mărimea profitului.
În primul semestru al anului 2024, Tarom a raportat un profit de 166,8 milioane de lei, față de o pierdere de peste 50 de milioane de lei raportată pentru primul semestru din 2023.
Tarom nu a mai obținut profit, din 2007, ultimul an în care a obținut rezultate financiare pozitive. În 2023, societatea a realizat o cifră de afaceri de 1,25 de miliarde de lei și raporta o pierdere de 87 de milioane de lei.
L-au sabotat si p-asta ! A luat-o pe urmele lui Malev si Balkan. Am zburat de multe ori cu TAROM. Era perfect, raport pret, zbor, serviciu impecabil, nu stiu de ce nu l-au preferat romanii.
n-ai ce sa listezi… mortu de la groapa nu se mai intoarce….
Daca fabricile si combintele Romaniei au fost date la fiare-vechi, strainii vor da Taromul la aluminiu-vechi……[Rumburak]
TAROM nu e firma aia fantomă care trăia din banii de la stat, dar era de fapt deținută de clanurile unor privați?
Este alta mare inginerie securista. In timp ce alte companii nationale sunt tot mai prospere, Taromul abia mai respira. Cine si de ce le-a dat acei bani cu nemiluita celor care trebuiau sa supravegheze managementul companiei. Turkish Airlines si-a dublat in ultimii 10 ani numarul de pasageri transportati de la 40 de milioane la peste 80 de milioane. Dar aia au un conducator si nu niste neispraviti ca cei ai nostri din ultimii 21 de ani.
Pai, n’asa, toate pietele trebuie acaparate de straini. Wizz de abia asteapta. Dupa sare, terenuri, imobile si transportul aerian trebuie acaparat de Ungaria. Noua nu ne ramine decit sa plecam din tara cu milioanele.
Doar nu crezi că stau degeaba in guvernul României …!
IO NU înțeleeeeg,
Pe Vremea Comuniștilor TAROM NU avea Accidente AVIATICE și era o Companie RESPECTATĂ în Lume. POATE Careva să NE explice CeMamaLuiDreacuS-aÎntâmplat?
CONCRET, pentru că TEORECTIC știm.
TOȚI Neterminații Fii și Fiice de Tași GREI și Mame UȘOAREau fost PUȘI Acolo.
PRECIS, NU se poate să CITIM și NOI, Românii o Listă de Nume de Neterminații de la TAROM?
Fraiere, de secu si imbuibatii ei care fac legea lor in tara de 35 de ani ai auzit? Auzi la el, fii si fiice! A gasit vinovatii. Mai departe de cotetul de gaini din curte nu vede.
Au fost accidente inainte de 1990, si deturnari de avioane TAROM, dar mai trebuie sa intri pe internet, sa vezi despre ce-i vorba..Pe la Oradea a fost sigur un accident si au mai fost si peste hotare, prin Africa, dar trebuie sa te informezi..Oricum, securisti erau destui atunci la TAROM si acum sunt urmasii, urmasilor lor….Nu vad nicio diferenta…doar ca securistii care raspundeau de toate cele, se pricepeau la afaceri ca porcu la portocale….
Desi este pe profit, ceea ce il indeparteaza de eticheta atat de draga lui Petre Roman de „fiare vechi”, totusi trebuie instrainat.
De ce?
Pai cumpara tu TAROM-ul si fa-l sa functioneze…