ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Editoriale si opinii VoxPublica » Prostia votului alb, marca Pîrvulescu

Prostia votului alb, marca Pîrvulescu

01 Dec 2008 Ioan T. Morar | 28 comentarii | 12338 vizualizari
Rating:
31 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Nu ştiu dacă a făcut jocuri sau nu, dar Cristian Pîrvulescu a avut o idee proastă pe care a tot susţinut-o cu un entuziasm demn de idei geniale.
 
Radical din 2 - Ioan T. Morar
S-au adunat 110.000 de voturi albe la una dintre Camere şi vreo 90.000 la cealaltă. De unde vin voturile astea? De la cineva “scârbit” de Iliescu, Năstase, Voiculescu? Nu, nici vorbă, ci de la nişte deştepţi care nu au avut de unde să aleagă (am spus-o în altă parte, bine că au avut proştii de unde să aleagă!).

De la tinerii activi, din clasa mijlocie, care au nevoie de o legislaţie încurajatoare şi de măsuri economice bune pentru veniturile lor. Ce au făcut voturile albe? Au apropiat PSD de victorie. E clar, nu mai trebuie să facem nici o demonstraţie. Votul alb este ca într-un banc vechi şi vulgar din care nu voi spune decât poanta: participă, dar nu se bagă!
 

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

28 comentarii

 
1
desves 01-Dec-2008 14:15
influentare proces votare ?
Pozitia Dlui Parvulescu nu inseama oare influentarea electoratului in timpul votului?
Nu trebuie sanctionata conform legii ?sau si asta s-a facut "legal" ?
2
neamtus 01-Dec-2008 14:15
nu as fi de acord...
Personal, neavind televizor, am aflat tirziu de povestea cu votul alb.
Istoria mea de votant e destul de incadrabila intr-o specie: anti-iliescu, anti psd(fsn fdsn pdsr).Am votat conventia, am votat alianta DA.Ce-i drept l-am votat si pe iliescu, cind era cu vadim in finala.
Acum sint atit de scirbit de toti, incit eram decis sa merg si sa anulez votul.adica sa-i votez pe toti!M-am speriat insa, vazind estimarile de ieri.Si am votat pld.Cu muuulta SILA!
Asadar, ca principiu, cred ca oamenii trebuie si e nevoie sa isi arate intr-un fel dezamagirea.Poate ca un procent de 10-15% de voturi albe(mi-ar fi teama sa nu le stampileze niste descurcareti) sau anulate ar ridica un semn de intrebare.Poate ar responsabiliza.
3
YODA_ BLOG 01-Dec-2008 14:21
Intrebare
Pai domnule Ioan T Morar, Cristain Parvulescu nu este de aceeasi culoare politica ca matale?
4
obosita 01-Dec-2008 14:47
culoare politica
pai domnu' yoda dumneata nu ai obosit sa faci aprecieri despre tot si toti? ca noi am obosit vazandu-te cum incerci sa te bagi in toate suiectele!
si ca o idee, domnul Parvulescu are simpatii batand mai spre galben, asa ca,,,,,,,,,,
5
Kor 01-Dec-2008 14:56
Legea e clara
Legea e clara:
Tit I, Cap X, Art 45, Al 13
"Sunt voturi albe buletinele care nu au aplicata stampila "VOTAT". Aceste buletine nu intra in calculul voturilor valabil exprimate."

Asadar: ori nu te prezinti la vot, ori te prezinti dar votezi "alb" este absolut acelasi lucru din punctul de vedere al economiei voturilor. Cat despre responsabilizare, hai sa fim seriosi... CINE anume trebuie responsabilizat? Clasa politica? Ce e aia? Fiecare politician va spune ca el se simpte responsabil, asadar nu lui i se adreseaza votul alb.
6
gabhry_el 01-Dec-2008 15:44
prost ori cumpărat?
eu cred că e şi una şi alta
7
bogdandelaconstanta 01-Dec-2008 17:08
votul alb
eu sunt unul dintre cei care a participat, dar nu am contat. am participat din principiu, nu am ales pe nimeni tot din principiu: dintre niste cvasinecunoscuti si niste ticalosi, am hotarit sa dau un vot de blam actualei si potentialei clase politice. poate daca pe viitor ar exista o casuta cu : 'nu sunt de acord cu nici unul dintre ei' ,vot care sa se contabilizeze alaturi de celalalte,chiar si numai statistic, am avea o imagine mai corecta despre intentia de vot a romanului, si cine stie, poate si prezenta la vot ar fi mai mare. parerea mea!
8
ellena 01-Dec-2008 17:49
Pirvulescu e un mediocru
care face pe desteptul. Nu m-a convins niciodata.
9
Habib 01-Dec-2008 18:40
Pirvulescu, sub mediocru!
Nici pe mine nu m-a convins acest domn! De multe ori se vira prea tare si, normal nu stie cum sa iasa la mal!!!! Multi ca el (in romania) incearca marea cu destul!
10
Dan_Bruma 01-Dec-2008 19:40
Aveti probleme cu PSD-ul
sau cu votul alb? Eu cred ca asa e romanul. Cu probleme s-a nascut, cu probleme moare.
11
Dan_Bruma 01-Dec-2008 19:44
Inca ceva despre romani
Romanii au impresia ca gandesc, dar de fapt se vaieta.
12
lucian.stanescu 01-Dec-2008 19:49
parerea mea
Permiteti-mi sa nu fiu de acord. Eu vad votul in alb ca un vot de protest al celor care nu au putut pune stampila in dreptul niciunuia dintre candidatii propusi de partide. E o diferenta intre cei care s-au dus si au votat in alb si cei care nu s-au catadicsit sa mearga. Daca va uitati pe lista colegiului 1 pentru diaspora si ma puteti convinge sa votez doi oameni capabili (si de preferat integri) de acolo, toata stima.

Nu sunt de acord nici ca asta a apropiat psd-ul de putere. Privit din cealalta parte, a apropiat pd-l-ul de putere :p

Eu sper ca Basescu va vedea in voturile albe mesajul celor care ar cam fi cu el, dar nu cu asa candidati! "Am venit pana aici si ti-am fi dat votul, dar tu nu ne-ai dat candidatii..."
13
ceaun 01-Dec-2008 20:52
inainte
asta trebuia spus mult inainte:
http://uhitto.wordpress.com/2008/11/28/v otul-alb-e-un-vot-rosu/
14
YODA_ BLOG 01-Dec-2008 22:05
Despre votul in alb
Votul in alb este creatia PD-L ca sa fure la urna, in sectia de votare.
15
Geo33 01-Dec-2008 22:07
votul alb - o prostie
ati sesizat esentialul, d-le Morar. de fapt votul alb nu intra in calculul voturilor valabil exprimate si are aceeasi valoare juridica precum votul nul. de fapt, s-a incurajat absenteismul, prin votul alb si, mai grav: 1) prin stabilirea datei alegerilor pe 30.11, pt. ca orasenii sa plece in vacanta si nu cumva sa voteze impotriva PSD (aici trocul politic al guvernului cu PSD e vizibil): 2) prin ingradirea grava a dreptului la vot al romanilor care locuiesc efectiv in alta parte decat unde au domiciliul, preum si a romanilor plecati in alte localitati (la lucru, turism etc.). Nici macar cei cu viza de resedinta nu au putut vota! Asta a generat un absenteism suplimentar masiv, greu de cuantificat.
Ca sa nu mai vorbim de votul romanilor din strainatate, care a fost masiv restrans fata de 2004, fiind arhicunoscut ca majoritatea celor plecati nu au resedinta oficiala in strainatate.
Deci dl. Parvulescu sa plece acasa, cu tot cu asociatia pe care o conduce, si poate noua coalitie guvernamentala va incepe inca de la anul sa lucreze la o lege electorala adevarata, nu o porcarie precum Legea 35/2008.
Oare suntem in stare in Romania de o asemenea viziune de bun-simt, pe termen lung??
16
Kor 01-Dec-2008 22:23
de doi lei speranta
lucian.stanescu (01-Dec-2008 19:49)
parerea mea
Permiteti-mi sa nu fiu de acord. Eu vad votul in alb ca un vot
Votul alb ca sa priceapa Basescu sau Tariceanu sau Geoana sau mai stiu e cine nu decat o manevraa de ginecolog. De bagat, bagi mana, dar nu stii peste ce dai. E ca si cum ai arunca o piatra in apa cu speranta ca piatra va lovi exact pestele X, sau macar va lovi un peste.

Inca o data: din moment ce votul alb nu este considerat vot valabil exprimat, el nu conteaza de nici un fel de nici o culoare in calculul procentajului. Ar fi contat doar daca TOTI cei care s-au prezentat la vot, sau marea lor majoritate, ar fi votat alb. Nu e cazul, pentru ca sustinatorii PSD si nucleele dure ale celorlalti oricum nu au dubii.

In concluzie, nu te amagi. Ori te-ai prezentat la vot si ai votat alb, ori nu te prezentai, tot aia e.
17
cicero. 01-Dec-2008 22:50
de parca numai votul alb?
chiar modelul de uninominal este unul aiurustic. in care tara se mai aplica acest model de uninominal?. vreau si eu un raspuns, daca nu de la Parvulescu, macar de la unul dintre sustinatorii sai. multumesc.
18
mirceapopa1979 02-Dec-2008 00:15
Parvulescu e PRO-PNL
Daca Basescu s-a legat anul trecut de nevasta-sa ,oare cu ce partid credeti ca e? Plus ca el e din PLoiesti si acolo are afaceri Patriciu.A castigat un PROIECT de FINANTARE a cercetarii la CNCSIS finantat de Ministerul Educatie care e la liberali.
Ar fi bine sa-si dea demisia de la ProDEMOCRATIA ca e PRO-PNL,dar nu cred ca o face ca ia banutzi FRUMOSHI de la reteaua Sorosh,caci e tonomatul lui in Romania.
19
wakki 02-Dec-2008 02:08
gresit, dle Morar
Observ, dle Morar, ca ne mustruluiti cu agresivitate si aroganta pe cei care am incercat cumva sa protestam, fie prin vot alb fie prin absenta, fata de intreaga suflare politica, corupta si orientata in intregime dupa propriul ciolan. Va sa zica, "niste destepti care nu au facut altceva decat sa apropie PSD de victorie"... Haideti sa va spun realitatea mea, dle Morar: pe buletinul pe care ar fi trebuit sa votez tronau, in casetele PDL-ului, niste caiafe venite prin traseism de la PSD si PNG. Ce ar fi trebuit sa fac, sa ii votez pe astia, ca premiu pentru ca s-au aciuiat unde trebuie? Ca mine sunt multi, din pacate, pe tot cuprinsul tarii. Aveti un raspuns coerent la problema asta? Daca nu, va invit respectuos sa va luati aroganta mustruluiala si sa v-o introduceti etc. etc.
20
Bogdan69 02-Dec-2008 05:14
@wakki
wakki (02-Dec-2008 02:08)
gresit, dle Morar
Observ, dle Morar, ca ne mustruluiti cu agresivitate si aroganta pe cei care am
@wakki,

Nu te supara, Tetea (ca si TrU dealtfel) nu este decat flasneta partidului DeRahat. Ai mila de el. Isi face jobu' si dupa cate se vede nu e unu' usor. Si nici placut mirositor. Ai nitica rabdare, Tetea mai mazgaleste doua-trei editoriale si semneaza la final anagrama la tanar moroi, cand cu totii stim ca'i doar un butoi. Iar la final garantat il doare'n fund de pedelea, chit ca'i spre gloria sa!

Ha ha ha!!!
21
Kor 02-Dec-2008 07:28
e posibil...
wakki (02-Dec-2008 02:08)
gresit, dle Morar
Observ, dle Morar, ca ne mustruluiti cu agresivitate si aroganta pe cei care am
Accept ca n-ati avut cu cine sa votati in colegiul dumneavoastra. In acest caz, insa, cel mai inteligent lucru ar fi fost sa nu va prezentati la vot, nu sa votati in alb. Va puteati gasi ceva mai bun de facut decat sa faceti un inutil act de prezenta la sectia de vot.

Singura deosebire dintre cei care nu s-au prezentat la vot si cei care au votat alb este ca ultimii au impresia ca au efectuat, totusi, un act civic si se iluzioneaza ca participa intr-un fel la viata cetatii. Va inselati amarnic. Ori votezi ceva, ori nu votezi de loc. Tertium non datur.
22
Tic 02-Dec-2008 08:44
Sa-l alegem data viitoare pe Obama.
Ceea ce nu au inteles cei care nu au votat sau au votat alb, este ca votul inseamna alegere. Alegi ce-ti place din ceea ce se ofera. Este normal sa-ti doresti mai mult dar oferta este aceasta. Din pacate candidatii sunt fiinte umane, nu sfinti.
Ce nu inteleg cei care nu au votat sau au votat alb este ca nu vor avea niciodata candidatul perfect. Destept, cinstit, orientat, harnic, familist.
Este ca atunci cand un caine moare de foame uitandu-se in stanga la oasele de porc, in dreapta la cele de vita, si nu musca din nimic pentru ca viseaza la un carnat.
In timpul in care voi visati la matul umplut, cei care vor sa roada un os aleg cu spor. Iar voi muriti flamanzi.
23
Pintea Viteazul 02-Dec-2008 09:01
De unde stii tu Morare
ca votul in alb nu a ridicat PDL-ul? Iar bei fara masura?
24
floriniaru 02-Dec-2008 11:36
Votul alb
Draga Biju,
Votul alb nu e prostie, ca nu e vot nul si nici nu se duce la redistribuire. E singura forma de protest valabila care i-a mai ramas cetateanului. Sînt simpatizant liberal dar nu i-aş fi votat niciodată pe Morega sau Mazere sau Adomniţei sau mama dracului. Pe de altă parte, dacă eram pdlist, mi-aş fi tăiat mîna care s-ar fi îndreptat căte Talpeş, Ciocu mic sau Udrea sau prmistu' convertit care a ajuns catindat la diasporă. Iar ca pesedist-pecist, trebuia să-mi trag un glonţ în cap dacă m-ar fi tentat cineva să-i bag în urnă pe Felix, Hrebe, Miki sau Năstase. Cum ţi se pare că Predoiu a fost învins de un penal? Alegătorul de 10 clase nu ştie ce-i aia, iar campania anti-alb a adus-o-n Parlament pe Oana MIzil (probabil cea mai blondă membră a lui). 100.000 de voturi albe? Trebuia să avem un milion!
Deci Pîrvulescu nu e aşa cum zici matale. Cred că dezamăgirea personală şi politică te face să vorbeşti astfel.
Cît despre faptul că trebuie, totuşi, să alegi ceva, asta seamănă cu alimentara din vremea comunismului. Toată pîinea era veche, deci trebuia să te hotărăşti să cumperi una. Uite că nu vreau să cumpăr chestii expirate! Sînt banii mei şi fac ce vrea muşchiu' meu cu ei!
25
Hyperion 02-Dec-2008 13:04
Nosferatu' jurnalismului romanesc
Cristian Tudor Popescu, acest guru al gazetariei din Romania s-a laudat cu votul sau "in alb" pe care l-a dat la recent incheiatele alegeri. Adversar declarat al lui Vadim si Gigi Becali, prin votul sau, Tudor Popescu, era cit pe ce sa ne pricopseasca cu cei doi in parlamentul tarii. Noroc cu "pulimea", atribut cu care acelasi gazetar i-a gratulat pe romani, care, cu un plus de luciditate, n-a mai repetat gresala facuta cu ocazia precedentelor alegeri, contribuind decisiv la asanarea politicii romanesti.
26
ania 02-Dec-2008 13:45
Eu nu consider o prostie
indemnul dlui Pirvulescu pt votul alb. Este un mod absolut democratic pt cei care nu accepta nici unul dintre candidati de a demonstra ca nu lenea ii face sa nu voteze, ci principiul.
Din acest punct de vedere am fost si eu,o vreme, adepta votului alb.
M-am razgindit insa dupa ce a primat si pt mine judecata dlui Morar.
In concluzie, sunt de acord cu ambele judecati si nu vad ca fiind corecta critica dlui Morar la initiativa dlui Pirvulescu.
27
Makoo 02-Dec-2008 16:40
Nu e prostie, dar nici de bine nu e!
Decat vot alb, mai bine stai acasa! Recapitulare: te duci la sectia de votare, semnezi "condica de prezenta", primesti buletin de vot, intri in cabina, tragi aer in piept de trei ori, te-ntorci cu buletinul si-l arunci cu scarba in urna. Bravo! Acum, cineva iute de mana si "degraba varsator de stampile" n-are decat sa faca o data: poc! pe foaia ta si, gata, ai votat chiar fara sa-ti dai seama. Tu ramai mandru de protestul tau, ei (oricare ar fi "ei") raman cu un vot moca. Mai bine nu te duci la vot. Sau, daca tot te-ai dus si vrei sa protestezi, stampileaza foaia de mai multe ori, ca asa nu se mai poate ajusta dupa ce pleci tu acasa. Dar si mai bine ar fi sa mergi si sa pui o singura stampila. Si ideal ar fi sa ai si pe cine alege, dar asta e alta discutie...
28
PROXIMUS 02-Dec-2008 19:48
@Habib
O persoana care contribuie decisiv la elaborarea unei legi care sa favorizeze PSD+PC & PNLnu cred ca poate fi socotit un submediocru ci mai curand e de presupus ca-si iubeste foarte tare consoarta.Si daca vei face un efort de memorie sigur iti vei aminti ca aceasta din urma este angajata unui palat in care cei fideli sunt rasplatiti cu mare ,mare generozitate din banii publici iar cine gestioneaza banii publici(inca)stim cu totii f.bine.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
EDITORIALE SI OPINII VOXPUBLICA

Roger Federer a câştigat Australian Open

31 Ian 2010 | 1 comentarii
Elveţianul a fost principalul favorit al turneului şi a câştigat pentru a patra oară în carieră Australian Open.
 
 
 
 

Spatiile publicitare F5 sunt administrate de