Virgil Popescu: Cauza dezastrului de la mină

Ministrul Energiei, Virigil Popescu, a declarat în cadrul ședinței de Guvern, că principala cauză a accidentului de la mina Jilț Sud, soldat cu moartea a trei mineri și rănirea a altor 11, a fost folosirea unui mijloc de transport marfă pentru transportul persoanelor, fără absolut nicio protecţie pentru persoanele respective care erau în acel autovehicul. Conform acestuia, cele două echipe care s-au deplasat de la locul reparaţiei la sediul carierei au fost îmbarcate într-un mijloc de transport marfă, care nu putea transporta persoane, împreună cu echipamentele, iar acesta s-a răsturnat într-o pantă pe un drum destul de greu, chiar foarte greu de practicat de acea maşină în acea perioadă.

Ministrul Virgil Popescu a mai declarat că după ce s-a deplasat la locul accidentului, prima măsură luată a fost schimbarea directorului sucursalei miniere, cel care răspudne de toate exploatările miniere din Oltenia, a directorului carierei unde s-a întâmplat accidentul. ”Corpul de control a venit imediat la Complexul Energetic Oltenia, a încheiat raportul preliminar” a mai spus ministrul. El a arătat că, în urma concluziilor preliminare, în data de 23 ianuarie, practic, a cerut schimbarea din funcţie a ultimilor doui membri ai directoratului Complextului Energetic Oltenia.

”Acest lucru s-a produs prin eliberarea acestora din funcţie în urmă cu două zile, de către Consiliul de Supraveghere”, a mai spus ministrul, precizând că s-au constatat deficienţe în cadrul activităţii CEO, în urma cărora s-a dispus remedierea lor, gradul de uzură al maşinilor şi durata de viaţă a acestora de peste 40 de ani este clar că la toate maşinile folosite în Complexul Energetic Oltenia este clar că nu poate asigura, fără îmbunătăţiri, funcţionarea corectă a carieră”, a mai spus ministrul.

Oficialul Executivului a dispus ”extinderea controlului pentru toate achiziţiile din Complexul Energetic Oltenia, în paralel cu verificarea programelor de investiţii şi modul de plată al furnizorilor”, a mai afirmat Popescu. El a spus că drumurile trebuie făcute în mod profesionist, să fie pietruite şi nu spălate de ploi şi să fie impracticabile. ”Trebuie văzut de ce aceste drumuri nu au fost sau ce costuri sau făcut în investiii”, a mai arătat ministrul.

Popescu a mai spus că a cerut schimbarea directorului Direcţiei Comerciale şi a responsabililor de achiziţii, precum şi a tuturor celor responsabili de reabilitarea drumurilor din cadrul Direcţiei de Investiţii, el arătând că se putea evita această tragedie dacă drumurile erau în regulă, dar şi schimbarea coordonatorului activităţii de protecţie şi securitate în muncă, pentru că reieşit clar că aceasta era formal făcută. ”De asemenea, am considerat că este o gravă eroare de manangement ca şeful de tură, pe tura căruia s-a întâmplat acedastă tragedie să fie promovat şef de carieră şi am cerut evident eliberarea acestuia din funcţie, pentru că nu este normal să pui pe cineva pe tura căruia s-a întâmplat această tragedie şef peste toată cariera”, a mai declarat ministrul. Acesta a adăugat că alte două persoane, şeful de sector şi şeful de secţie au fost identificaţi în nota preliminară, fiind implicaţi în dotarea autovehiculelor cu sarcini de efectuare de prestaţii în ziua accidentului.

Virgil Popescu a spus că a solicitat noilor membri ai Directoratului CEO să remedieze de urgenţă condiţiile de transport persoane. ”La ora aceasta, minerii merg în carieră cu autovehiculele, 29 din cele 48 închiriate sunt la momentul de faţă apte pentru a reintra în lucru şi CEO a suplimentat cu alte 14 mijloace de transport, care sunt 4X4, şi pot transporta minerii la locul de muncă”, a spus Virgil Popescu, precizând că a cerut ca în maximum 15 zile, directoratul CEO să vină la aprobat cu un plan clar de investiţii, asigurarea echipamentelor de protecţie a muncii pentru personal, efectuarea transportului în condiţii de siguranţă şi orice alte măsuri necesare. Vrem să vedem şi de ce buget este vorba, sunt convins că la nivelul CEO nu se pune problema că au avut un an prost, că nu au resurse financiare. Există aceste resurse financiare şi vă anunţ că din cele 15 zile au trecut deja 7 şi mă aştept ca la finalul săptămânii viitoare directoratul CEO să prezinte acest plan. Mă voi asigura, apoi, prin Consiliul de Supraveghere, că măsurile sunt îndeplinite”, a afirmat Popescu.

În data de 17.01.2023, in jurul orei 13:00, în perimetrul carierei Jilț Sud, personalul care a participat la intervenția mecanică la Excavatorul 1400-05 a urcat într-un mijloc auto pentru a se deplasa la sediu. În timpul coborârii pe o pantă, înaintea podului de traversare a transportatorului cu banda T 204, autovehicolul a derapat pe pod și a căzut peste transportor, impactul soldându-se cu 16 victime. Printre acestea se numară 14 salariați ai CE Oltenia, din care 3 au decedat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

11 Comentarii

  1. „principala cauză a accidentului de la mina Jilț Sud, […] a fost folosirea unui mijloc de transport marfă pentru transportul persoanelor”
    Aha, deci dupa mintea (putina) a ministrului Virgil Popescu, daca in acea masina nu ar fi fost transportate persoane ci doar marfa, accidentul nu ar fi avut loc?

  2. Cand un autovehicul se rastoarna singur pe drum este vinovat altcineva decat conducatorul auto ? Intreb pentru un prieten.

  3. Popescule, stai jos, nota 2.
    Nu e nicio diferență între tine și directorii ăia.
    Singurele voastre competențe sunt bunul plac și obediențele de tot felul. De 70 de ani încoace.
    Niciunii nu dați doi bani pe legi și reguli.
    Hai noroc și ce-a zis Gheorghe (Tadici).

  4. Bine că n-a zis că devină e războiul civil din ukraina!…în schimb noi adică partidul mafiot condus de PNL-ul lui puță trimite in zona de război armament, bani, mijloace auto…

  5. Cauza dezastrului de la mină: una e foarte jos, iar a doua e foarte sus. Prima vina e a soferului, baut probabil. A doua e vina guvernantilor de toate culorile, care n-au investit un leu in dezvoltarea si modernizarea industriei. N-au stiut decat sa inchida fabrici si sa le vanda la fier vechi. Primul condamnat ar trebui sa fie Petre Neulander/Roman, os de ardelean neaos, botezat cu briciul.

  6. Este revoltator ca acest individ a ramas incontinuare in functie !!!

  7. Transportul la locul de muncă s-a făcut de mult timp tot cu aceleași mașini și nu s-a produs accident. Acum mașina a fost supraîncărcată și nu a mai răspuns la comenzi, asta poate fi cauza concretă. Mașina poate fi chiar nouă, dacă nu te adaptezi la condițiile de trafic te poți răsturna. Până la urmă, șoferul nu are nicio vină în accidentul ăsta, chiar așa ??

  8. …nope!…cauza acelui accident esti tu, ca reprezentant responsabil de domeniu al politicienilor…

  9. Tanketele folosite au peste 40 ani vechime și aparțin firmei SUCCES ce are că patron un ospătar Nicu Sarcina și pe director Sorin Tivig. Firmele lor câștigă toate licitațiile de peste 20 de ani la transport și la utilaje de construcții.Datorita șpăgi din ce in ce mai mare autocamioanele și utilajele abia de se deplasează singure pe drum. Golanul de Burlan face jocurile așa mor oamenii nevinovați.

  10. Asta nu trebuia să ajungă niciodată ministru și trebuia demis de zeci de ori pentru jaful liberal din energie , dezastrul lăsat în urma lui la comanda OMV , companie controlata de rusi

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.