Apare un nou model de maşină. Vă dăm detalii

Producătorul auto francez Renault a anunţat că va dezvolta împreună cu o companie de inginerie chineză viitoarele maşini Twingo, care vor costa mai puţin de 20.000 euro (21.676 dolari), în condiţiile în care firmele auto europene vor să producă vehicule mai ieftine şi mai mici pentru a concura cu rivalii din China, transmite Reuters.

„Dezvoltarea Twingo avansează cu rapiditate, intenţionăm să dezvoltăm acest model în doi ani. Dezvoltarea Twingo va fi realizată cu un partener de inginerie chinez, pentru a îmbunătăţi costurile şi a scurta perioada până la lansarea modelului. Proiectul este condus de Ampere. Proiectul de design şi inginerie avansată este realizat în Franţa, iar producţia va fi în Europa, aşa cum am planificat”, a precizat un purtător de cuvânt al Ampere, divizia de vehicule electrice a Renault.

Renault şi rivalul german Volkswagen au pus capăt discuţiilor pentru a dezvolta în comun o versiune electrică accesibilă a modelului Twingo, a declarat luna aceasta, pentru Reuters, directorul general de la Renault, Luca de Meo.

„Am dorit, de asemenea, să arăt că industria europeană poate lucra împreună ca o echipă şi cred că asta este o oportunitate ratată, dar ar putea să apară altele”, a spus Luca de Meo, confirmând informaţiile apărute anterior pe surse.

Renault a precizat că decizia de a alege un partener din China pentru o versiune sub 20.000 euro a modelului Twingo nu are legătură cu decizia anterioară privind Volkswagen.

Producătorii auto europeni vor să producă vehicule mai mici, care să coste mai puţin de 20.000 euro, pentru a concura cu branduri chineze ca BYD.

Principalii producători mondiali de vehicule electrice (EV) sunt din China şi se extind rapid pe piaţa europeană, punând presiune pe firme ca Renault să-şi scadă costurile şi să accelereze lansarea noilor modele pe piaţă. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus perioada de dezvoltare pentru noile vehicule la o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate din cât au nevoie în mod obişnuit companiile auto.

La finele anului trecut, Renault a anunţat că va lansa un nou Twingo electric, denumit Legend, care se va comercializa pentru mai puţin de 20.000 de euro iar directorul financiar Thierry Pieton a spus că obiectivul este democratizarea pieţei automobilelor electrice, reaminteste Agerpres. Ulterior, în luna aprilie, sursele citate de Reuters au dezvăluit că Renault a început lucrările de inginerie la o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, producţia urmând să demareze în doi ani în Slovenia. Pentru a accelera lansarea Twingo, inginerii vor reduce numărul de componente cu 20%, folosind mai multe componente generice, a declarat Gilles Le Borgne, şeful departamentului de tehnologie de la Renault. O altă sursă, familiară cu planurile Renault de a produce în masă noul Twingo în 2026, a declarat că modelul va fi asamblat la uzina Novo Mesto din Slovenia, unde este acum produsă actuala maşină electrică Twingo ZE.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

6 Comentarii

  1. Din ce vad nu va fi nici cat un Oltcit. Un fel de Lastun. Bun de mers pan la supermarket ori cu sotia si copilul ori cu bagaje. Amandoua nu merg. Apoi lasata undeva pana maine la incarcat. Adio plinul in 10 minute cu care sa mergi cateva sute de km si iarna si vara … Loganul actual va fi o amintire frumoasa, o adevarata limuzina.
    Revin vremurile cand doar putini isi permiteau o masina personala.
    In contextul actual ieftin n-are cum sa fie daca e facuta in Europa. Energia, salariile si materiile prime o fac foarte scumpa.
    De fapt asta este si scopul. Saracirea populatiei si imbogatirea, concentarea bogatiei si mai mult in buzunarele elitelor. Neofeudalism…

  2. E foarte bun un Twingo din ăsta. După ce faci plinul la baterie îți ajunge cât să dai un ocol la orașul de 15 minute. După aceea mai faci un plin. Așa ajungi să te îndrăgostești de trotineta Lime. Păcat că e de un singur loc. Ar trebui trotinete cu două locuri ca să ne deplasăm împreună cu nevestele.

  3. La care modele vad în jur în străinătate, inclusiv cu sigla AI, nu mă mira afacerile acestor coloși.

  4. Mda, Mă romîne, e la mintea prostului.. Se știe că sunt o grămadă de invenții, care au mai răsuflat, puse in seifuri cu cifru complicat spre a da prioritate petrolului. Acu totuși unele se mai scot ,. Azi, să arunci la fier vechi o technologie mondială bazată pe motoare pe ardere internă este o prostie imensă.. La fel să vrei mașina electrică e o tîmpenie, chiar de o incarci de la soare… Ai alte variante cu o utilizare a toate cele existente.. Nu arunci nimic ci treci la evoluție.. Autoturismul este păgubos nu neapărat prin ceea ce emisie face, ci prin infrastructură, prin autostrăzi și supraproducția.. Nu mai e cazul. Fă o mașină care să consume minim, să polueze minim și la cauciucuri și frîne,. și mai ales la producție,.iar să țină măcar 50 de ani, iar metoda carburantului fă-o accesibilă,.. Astfel cred că rezolvi o mulțime de probleme,. Dar,. unii au prea mulți bani..

  5. golf cart cu acoperis
    ar fi bun prin cartier sau sa mergi dupa cumparaturi…dar la 1/4 din pret…cam 5000 USD ar fi corect

  6. Ce-i mica si mai mica decat ….furnica ??? Dar e 20.000 de euroi !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.