Avion periculos. Şeful Boeing a recunoscut gravitatea

Şeful Boeing, Dave Calhoun, a recunoscut marţi ”gravitatea” situaţiei legate de calitatea producţiei, dar a dat asigurări în faţa unei comisii de anchetă a Senatului american că s-au făcut deja progrese, relatează AFP şi Reuters, preluate de Agerpres.

În public, în spatele lui Calhoun, au fost aşezaţi în cursul audierii apropiaţi ai victimelor accidentelor în care au fost implicate aeronave Boeing 737 MAX în 2018 şi 2019, în Indonezia şi Etiopia, care au arborat fotografii cu cei dispăruţi.

La începutul audierii, Dave Calhoun a prezentat scuze „în numele tuturor angajaţilor Boeing din lume pentru pierderile suferite”.

„Cultura noastră este departe de a fi perfectă, dar luăm măsuri şi progresăm”, a afirmat şeful Boeing, interogat public de oficiali americani pentru prima dată după incidentul din 5 ianuarie în care un avion 737 MAX 9, livrat în octombrie companiei Alaska Airlines, a pierdut o uşă în timpul zborului.

„E un defect de fabricaţie. Acest lucru a creat un avion periculos”, a admis Calhoun.

Potrivit Agenţiei Americane pentru Securitatea Transporturilor (NTSB), nişte şuruburi nu fuseseră puse la loc în urma unei intervenţii.

Dar Boeing are de mai multe luni probleme cu producţia şi calitatea avioanelor sale comerciale 737 MAX, 787 Dreamliner şi 777, notează AFP.

„Este o cultură care continuă să dea prioritate profiturilor, să forţeze limitele şi să-i ignore pe angajaţi”, a denunţat marţi senatorul democrat Richard Blumenthal, preşedintele comisiei de anchetă, adăugând că Boeing nu şi-a respectat promisiunile după prăbuşirile soldate cu un total de 346 de morţi.

Blumenthal i-a reproşat direct lui Calhoun „erodarea culturii securităţii” în profitul acţionarilor.

„De ce nu v-aţi dat demisia?”, l-a chestionat senatorul republican Josh Hawley, acuzându-l că „spoliază” Boeing, deşi primeşte un salariu de mai multe milioane de dolari.

În 2023, pachetul salarial al lui Calhoun s-a ridicat la 32,8 milioane de dolari, cu 45% mai mult decât în anul precedent.

Dave Calhoun a fost numit director general al companiei la începutul lui 2020, cu obiectivul de a redresa grupul, dar problemele de producţie i-au precipitat pensionarea, anunţată înainte de sfârşitul acestui an.

O serie de audituri şi anchete au identificat numeroase probleme de „neconformitate” şi lacune, mai ales în ce priveşte controlul calităţii.

Aceeaşi comisie de anchetă a audiat în aprilie patru aşa-zişi avertizori, iar marţi a publicat noi elemente raportate de alţi astfel de avertizori.

La sfârşitul lui mai, Boeing a prezentat un „plan de acţiune complet” cerut de administraţia de reglementare a aviaţiei din SUA, FAA, pentru remedierea problemelor.

În plus, grupul este ameninţat cu urmăriri penale în faţa unui tribunal federal din Texas, Ministerul federal al justiţiei apreciind că Boeing nu şi-a respectat obligaţiile din cadrul acordului încheiat în 2021 în urma accidentelor aeronavelor sale.

Acuzat de fraude în procesul de certificare a avionului 737 MAX, Boeing a acceptat să achite 2,5 miliarde de dolari şi s-a angajat să-şi consolideze programul de conformitate. Ministerul Justiţiei urmează să decidă, până pe 7 iulie, în privinţa lansării urmăririlor.

„Trebuie să existe o tragere la răspundere individuală”, a apreciat Blumenthal, fost procuror federal.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

10 Comentarii

  1. Cultura inginereasca in America sufera enorm azi. Rusii sunt peste la multe capitole, iar Chinezii au ingineri de 10 ori mai multi ca America.
    Boeing va ramane in urma , in aviatia civila.Airbus i-a depasit. I-i vor depasi Chinezii si chiar Rusii. Eventual, Boeing ca firma va fi salvat de comenzile militare.

  2. Povesti..
    Avioanele Boeing 737 Max si Dreamliner sunt cu probleme de ani de zile, mor oamenii iar seful Boeing primeste 30 Milioane Dolari pe anul 2023.
    NU s-au atins de Boeing, NU a raspuns nimeni, Boeing e de neatins in SUA!
    Iar avertizorii de securitate de la Boeing care au indraznit sa spuna ADEVARUL au fost concediati sau au murit SUSPECT. 2 au murit suspect, dar SUA nu a tras pe nimeni la raspundere!
    Mai 2024: „In 2018 și 2019, 2 avioane 737 Max au fost implicate în accidente fatale, în care au murit 346 de persoane.
    Joshua Dean, un avertizor de integritate la Boeing in varsta de 45 de ani a fost concediat de Spirit anul trecut și a depus o plângere la Departamentul Muncii, susținând că concedierea sa a fost o represalii pentru că a ridicat probleme de siguranță.
    A murit in Mai 2024.
    Dean a fost reprezentat de aceeași firmă de avocatură care l-a reprezentat pe denunțătorul Boeing John „Mitch” Barnett. Barnett, în vârstă de 62 de ani, a fost găsit mort în martie din cauza a ceea ce părea a fi o rană de glonț autoprovocată.
    Barnett a petrecut aproape 3 decenii la Boeing și a declarat pentru New York Times în 2019 că a găsit „grupuri sau așchii de metal” atârnând deasupra cablajelor comenzilor de zbor care ar fi putut provoca daune „catastrofale” dacă ar fi penetrat firele.
    El a susținut că managementul i-a ignorat plângerile și l-a mutat în altă parte a uzinei.
    Luna trecută, un alt denunțător de la Boeing, Sam Salehpour, a declarat în Congres că la Boeing nu există „nicio cultură a siguranței” și a susținut că angajații care au tras semnalul de alarmă au fost „ignorați, marginalizați, amenințați, marginalizați și chiar mai rău”. El a declarat că s-a temut de „violență fizică” după ce și-a făcut publice îngrijorările.

  3. Au angajat oaneni pe criterii de diversitate. au dat afara barbati albi si au amgajat diversi.. si erau foarte mandrii de asta. vedeti postarile lor de acum 5-10 ani.. microsoft face lafel.. cam toate corporatiile vestice fac asta

  4. „avem o cultură..să-i ignore pe angajaţi”, a denunţat marţi senatorul DEMOCRAT Richard Blumenthal

    -iudeo-americanu ala a vorbit ca un adevarat bolshevic,
    marxistu tot cu „clasa muncitoare” e:
    PUBLICUL A FOST IGNORAT,
    boeing ar trebui sa transporte OAMENI NU VITE!

  5. Imperiul „land of the free” se duce pe paula si din disperare va porni Marele Deranj. Vucic stie ce spune. Hamerica nu mai exporta de ani de zile decat razboaie. Pregatiti izmenele maro si valizele de lemn cu lacatel. Pup!

  6. toată Ceata lu’ Pițigoi intr-un 737 Max, să-l probeZe pe îndelete, măR😜g …
    ■[ Halena- PoMpa 1 -Halena ]■

  7. DIN 1980 -ALBII NU MAI FAC COPII! AȘA CĂ DE UNDE REZERVE DE MUNCĂ CHINEZII CALIFICAȚI NU SE MAI ÎNGHESUIE,NICI INDIENII-AȘA CĂ NEGRII ȘI HISPANICII CALIFICAȚI CU HEIRUPUL–ORICUM PENSIONARII ALBI TREBUIE ÎMPUȚINAȚI -:BA O BOALĂ ,BA NIȘTE ACCIDENTE–:DUPĂ CUM CITA UN AMERICAN DIN SUCEAVA: AMERICA NU-I A NOASTRĂ CI A UNCHIULUI TOM ., ȘI A LUI GARCIA …

  8. Personalul calificat si cu experienta costa. Lacomia (maximizarea profitului) a dus la eliminarea lor

  9. În ultimii 2 ani s-au de adăugat 2CTC-isti de la Boeing celor 346 de victime, amândoi dispărând din lumea asta la modul oportun înainte de a vorbi în fața congresului. Dar musiu directorul, în loc să fie luat de moț, se pensionează în cel mai românesc stil, zici că-i comandantul poliției Craiova, căzut, beat muci, cu moaca în castronul cu sarmale la paranghelia cu manele a klanagiului șef local.Trăiasca pensia muncită de idiotul de contribuabil.Idem și în Murika unde o grămadă de amărâți dau cu gâba la 70-80 de ani pentru că le-au fost manglite pensiile pe când gunoiul ăsta cu 348 de morți îm spate se”pensionează”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.