Bloomberg: Popularii europeni vor să salveze motoarele cu combustie

Cea mai importantă formaţiune din Parlamentul European urmează să propună blocului comunitar revizuirea normelor privind emisiile automobilelor, în ideea de a menţine în funcţiune motoarele cu combustie şi după 2035, potrivit unor documente consultate de Bloomberg.

Partidul Popular European (PPE) îşi va reafirma sprijinul faţă de obiectivele obligatorii ale UE, vizând reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% în acest deceniu şi ajungerea la neutralitate climatică până la mijlocul secolului. Cu toate acestea, PPE vrea ca blocul comunitar să facă mai mult pentru protejarea companiilor şi gospodăriilor, potrivit unei variante de lucru a strategiei PPE pentru următorii cinci ani consultate de Bloomberg.

Pentru a-şi sublinia noua orientare, PPE vrea să transforme „Green Deal”(Pactul verde european – n.r.) în „Green Growth Deal”, un nou pact pe care popularii europeni ar urma să îl discute la reuniunea lor care va avea loc săptămâna aceasta la Cascais, Portugalia.

„Susţinem obiectivele climatice dar vrem să le atingem cu mai puţină birocraţie şi cu mai multă deschidere tehnologică. Avem nevoie să ajutăm industria şi să sprijinim oamenii să facă faţă reglementărilor”, spune Peter Liese, un europarlamentar german care coordonează politicile de mediu în cadrul PPE.

Noul document ar urma să fie aprobat de liderii PPE în cursul zilei de joi, după ce îngrijorările alegătorilor cu privire la costurile ridicate de tranziţia ecologică au crescut sprijinul pentru partidele conservatoare şi cele de extremă dreapta la alegerile europarlamentare din luna iunie.

Avansul populismului riscă să slăbească hotărârea guvernelor când vine vorba de transformarea promisiunilor în legi care să contribuie la atingerea obiectivelor privind reducerea emisiilor de carbon în domenii precum transportul, încălzirea şi agricultura. PPE, care anul trecut s-a opus unor reglementări care ar fi cerut ca noile autoturisme de pasageri să aibă emisii zero după 2035, va milita acum pentru o revizuire care ar urma să salveze motoarele cu combustie.

Obiectivul ar urma să fie încorporat în lege, o promisiune cerută de Germania care vrea să permită autoturismelor care folosesc combustibili sintetici să circule şi după 2035. Această tehnologie ar oferi o alternativă la automobilele electrice, al căror impact asupra mediului ar trebui şi el analizat pentru întregul lor ciclu de viaţă, potrivit PPE. Amendamentele ar putea fi introduse cu ocazia unei revizuiri a reglementării care, conform calendarului iniţial, ar urma să aibă loc în 2026.

„Cred că avem nevoie de o modificare a legii şi ar fi bine dacă preşedinta Ursula von der Leyen ar urgenta procedura de revizuire şi ar veni cu o propunere cât mai curând posibil. Dacă asta va fi în 2026 este mai bine decât niciodată iar dacă va fi făcută în 2025 este şi mai bine”, a spus Peter Liese la o întâlnire cu jurnaliştii care a avut loc marţi la Bruxelles.

Potrivit Bloomberg, în planul său în cinci puncte pentru Europa, PPE ar urma să ceară de asemenea o consolidare a apărării, oprirea migraţiei ilegale, impulsionarea economiei şi comerţului blocului comunitar şi transformarea UE într-o entitate mai eficientă şi mai democratică.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

6 Comentarii

  1. Cam pute a remedierea huliganismului economic bazat pe minciuni și înșelătorii in Europa transmis că execuție de guvernul oricărei țări europene.

  2. Ha, ha! Nemțoilor le fuje pământu’ de su’ chiciuari! Mașânile luor ilectrice n-au cum concura cu ale chinezâluor…În asta constă filosofia “comunitară” : “Un continent Pintru prosperitatia națiunii alesă…”

  3. In zece ani vor sa treaca de la combustibili fosili la electric. Exista capacitatea de generare electricitate care sa acopere consumul masinilor electrice, dar infrastructura, liniile de inalta, medie si joasa tensiune? Pare a fi caruta inaintea cailor, green deal-ul PPE

  4. Euro 8 sau care este ultimul standard este dificil de indeplinit, zic producatorii auto. In loc sa interzica mai bine UE ar lucra cu producatorii poata sa fie implementat prActica.
    Din pacate standardele de poluare iau in calcul ce vehiculul dupa ce-a ajuns la clientul final. Nu si ce-a fost inainte.

  5. Dupa ce au dat cu electrica de gard, incearca sa mai ramana automobile pe sutele de mii de autostrazi construite. Din seria: „lupta femeii cu roata dintzata” !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.