Călătoria cu trenul, din rău în mai rău

Viteza de circulaţie a trenurilor care tranzitează judeţele aflate sub incidenţa noilor avertizări de Cod portocaliu şi Cod roşu de caniculă va fi adaptată la condiţiile meteo de temperaturi deosebit de ridicate pentru această perioadă, de 38 – 39 de grade Celsius în aer, a anunţat vineri CFR SA.

Potrivit unui comunicat al companiei, în perioada 21 – 23 iunie, pentru menţinerea siguranţei traficului feroviar pe raza judeţelor şi a municipiului Bucureşti, aflate sub incidenţa avertizărilor Administraţiei Naţionale de Meteorologie de Cod portocaliu şi Cod roşu de temperaturi de aproape 40 de grade Celsius în aer, se prelungeşte măsura de reducere a vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală.

„Adresăm scuze călătorilor pentru întârzierile inevitabile înregistrate în circulaţia trenurilor care tranzitează judeţele aflate sub incidenţa celor două avertizări de temperaturi caniculare, inclusiv a municipiului Bucureşti, asigurându-i totodată de faptul că reducerea vitezei de circulaţie cu 20 – 30 km/h faţă de viteza normală, care va conduce implicit şi la prelungirea duratei de parcurs a anumitor trenuri, este una dintre principalele măsuri aplicate, în astfel de situaţii, de orice sistem feroviar, în vederea menţinerii condiţiilor de siguranţă în trafic. În acest context, informăm faptul că reducerea vitezei de circulaţie se va aplica pe toate segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul şinei, în anumite intervale orare, atinge pragul de 50 de grade Celsius, această măsură fiind prevăzută de instrucţiile feroviare şi are drept scop desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă”, precizează reprezentanţii companiei.

CFR SA dă asigurări că personalul de specialitate din cadrul regionalelor de cale ferată ale CFR SA efectuează permanent, în această perioadă, revizii suplimentare pe reţea pentru verificarea directă a căii şi înregistrarea evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) vor fi avizaţi operativ când se impune reducerea vitezei de circulaţie şi pe ce intervale de staţii, astfel încât aceştia să informeze, la rândul lor, pasagerii din trenurile aflate deja în circulaţie sau care urmează să circule în ziua respectivă despre condiţiile de trafic.

Administratorul de infrastructură feroviară recomandă publicului călător ca în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire şi de plecare ale trenurilor din/în staţiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziţionat sau doreşte să achiziţioneze bilet şi să consulte periodic site-urile operatorilor de transport feroviar, pentru informaţii actualizate despre condiţiile şi măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulaţie.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA administrează infrastructura feroviară publică.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

7 Comentarii

  1. daca nu va convine,luati-va masina mica, pretentiosilor
    Daca canicula nu e,nimic nu e!
    Vren guvern SRI!

  2. ciocu mic fraierilor, va cumpara locomotive poohloneze care trebuie sa atinga 160km/h… pe linii care permit maxim 80 doar cand nu e cald

  3. Dacă își reduc viteza cu 30 de km, înseamnă că nu se mai deplasează. Bun și așa. Mergem cu patriotul și cu submarinele în curs de proiectare, dar plătite în avans. Putem folosi și gloabele politice, trag bine la căruța lor. Ceva mai prost la cea a statului român.

  4. Reducerea vitezei trenurilor cu 30 km/h va determina ca pe anumite porțiuni de cale ferată trenurile să circule cu viteză negativă.
    Cum se va putea realiza, oare? Trenurile vor merge înapoi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.