Țineți-vă bine: Cât va mai dura nebunia de pe DN1

Valea Prahovei trafic
Valea Prahovei trafic

Aglomerațiile de pe Valea Prahovei ne vor da dureri de cap cel puțin trei ani de acum încolo pentru că autostrada Ploiești-Brașov nu va fi gata până în 2024, susține Mariana Ioniță, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În prezent, este analizată oferta depusă în vederea revizuirii studiului de fezabilitate a proiectului șoselei rapide amintită. „Oferta este acum în analiză astfel încât să ajungem la un contract care să ne permită obţinerea unei documentaţii bune care să ne ajute să facem o implementare rapidă a execuţiei lucrărilor. Eu nu cred că vom putea vedea în execuţie, mai devreme de trei ani, Autostrada de la Ploieşti până la Braşov. Până atunci, zilele acestea am vorbit cu actuala conducere a Ministerului Transporturilor, domnul ministru Drulă (Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, n.r.), şi cu fosta conducere, domnul ministru Bode. Noi am anunţat nişte proiecte care au scopul de a fluidiza traficul pe DN1, nişte pasaje şi pasarele”, a precizat şeful CNAIR la Digi24. Conform acestuia, în zonele cu treceri de pietoni ar trebui gândite pasaje subterane care să ajute la fluidizarea traficului iar în pentru alte zone va fi analizată posibilitatea introducerii unor benzi reversibile. „Când vorbesc despre pasaje, acum suntem în faza de semnare a contractelor de proiectare. Ne refeream la subterane. În zonele cu treceri de pietoni trebuie să ne gândim la nişte treceri eventual subterane care să simplifice, să fluidizeze, să decongestioneze traficul. Mi-am pus în programul meu ca proiect prioritar acest sector de autostradă şi fluidizarea la pachet a traficului pe DN1. Este păcat că s-au pierdut ani de zile. Vom analiza inclusiv posibilitatea introducerii unei benzi reversibile de circulaţie pe anumite zone, acolo unde se poate. Chiar vreau să mă văd cu Poliţia Rutieră, ne-am planificat noi miercuri, să discutăm şi situaţia de pe DN1. Trebuie să facem ceva în următorul an, până la începerea execuţiei lucrărilor. Gândiţi-vă că şi execuţia lucrărilor va crea ambuteiaje, iar noi trebuie să luăm măsuri de acum pentru fluidizarea traficului cât mai repede pe DN1”, a mai spus Mariana Ioniță.

Autostrada Ploiești-Brașov are în acest moment doar 6 kilometri, dați în funcțiune la finele anului trecut între localitățile Râșnov și Cristian. Ministerul Transporturilor a anunţat, la începutul lunii noiembrie a anului trecut, că o singură ofertă a fost depusă până la expirarea termenului limită pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate şi elaborarea Proiectului Tehnic necesare construcţiei tronsonului de autostradă Ploieşti – Braşov, respectiv cea a companiei Consitrans SRL. Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 48,8 milioane de lei şi 57,67 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 30 luni pentru completare/revizuire Studiu de fezabilitate şi de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie. Potrivit sursei citate, în cadrul contractului vor fi realizate: completarea/ Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF), elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) şi elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE). Potrivit Centrului INFOTRAFIC al Poliţiei Române, din cauza aglomeraţiei, la finele acestei săptămâni a fost luată măsura devierii (nivel de recomandare) circulaţiei de pe DN1, dinspre Braşov către Valea Prahovei, pe DN1A Săcele – Cheia – Ploieşti. De asemenea, s-a aplicat și devierea (nivel de recomandare) de pe DN73A Râşnov – Predeal pe DN73, fie către Braşov şi apoi spre Cheia pe DN1A, fie către Piteşti pe DN73 şi apoi spre Bucureşti pe autostrada A1.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4651 Articole
Author

11 Comentarii

  1. Mi se pare corect. Mai repede ajungi pe Lună decât de la Ploiești la Brașov pe Valea Prahovei.

  2. Stati linistiti pana vin americanii sa tapeteze drumul cu copacii retezati pe motiv de „razboi cu urss”! Dupa asta, vom vedea cui ii va mai trebui drumuri si vor avea interes despre bugetul acestui stat clanificat politico-secu!

  3. boss, e lungu’ acest dragut de articolas.
    ce aveti, mai?
    cat ramane sa asteptam?
    nu vedeti ca nu mai avem rabdare?

  4. Din punct de vedere economic, autostrada Ploiesti-Brasov este INUTILA! Circulatia marfurilor se face pe ruta Pitesti-Sibiu. Pentru liota de cocalari care-si freaca gumele in weekend, nu merita aruncate miliarde de euro. N-au decat sa foloseasca trenul. Iar aglomeratia se va produce la intrarea si iesirea in si din autostrada, precum si intre statiuni. Noroc ca nu se va construi nici in douazeci de ani.

  5. Păi, nu mai făcurăm câteva studii de fezabilitate? Alea ce-au?

  6. Vax!
    Saracule, cam invidios asa pe altii si rautacios, nah…specific genei spurcate de roman.

  7. Nu e vorba de cocalari. E vorba de legătură strategica Bucuresti-Brasov. Prima cale ferata electrificata din Romania a fost Brasov-Bucuresti. Si n-au electrificat-o comuniștii ca s-ajunga Ceaușescu mai repede la Predeal. Tocmai pentru ca politicienii locali nu sunt capabili de proiecție strategica, autostrada în discuție nu va fi gata în 2024. Poate în 2042.

  8. Oare la cate studii de fezabilitate s-a ajuns pana acum ? Am inteles ca urmeaza sa se faca altul , cat de curand ! Este normal ! Tara nu are nevoie de autostrada , ci de nenumarate studii de fezabilitate ! Asta-i smecheria , pe care o stim toti ! N. B. Pentru un , neica Nimeni , ca mine este evident ca autostrada Ploiesti-Brasov , ar trebui sa fie dotata cu , cel putin ,trei benzi de circulatie pe sens ! Da’ ,ma rog, avem , mari specialisti , care vad , altfel lucrurile !

  9. @Vax: de fapt marfa de tranzit e pe Lugoj-Calafat. Dar facem autostrazi pentru viitor si pentru dezvoltare, si nu pentru ce valori de marfa masori tu de pe canapea.

  10. Toate autostrazile trebuiau incepute dinspre capitala tarii spre granite. La noi, la presiunea securistilor romanului Magureanu s-a procedat de la bun inceput exact pe dos. Pana acum in 31 de ani aveam macar doua autostrazi ajunse pe creasta Carpatilor de Miazazi. O fi mai importanta Budapesta? Ungurul de la dezvoltarea regionala dadea de inteles recent ca autostrada Moldovei trebuie sa inceapa mai intai de la Tg Mures spre vest.

  11. Acest drum DN1 se bolcheaza in doua puncte.
    1.COMARNIC-din cauza politistilor locali ce incearca sa introduca in trafic localnicii ce vin din zona MegaImage si celor care vin din drumurile laterale si din cauza celor care opresc sa cumpere paine de la brutariile de pe partea dreapta a sensului spre Brasov. Cu ceva ani in urma se reusise fluidizarea traficului prin montarea de garduri metalice care nu permiteau oprirea in zona brutariilor. Acestea au fost desfiintate. De ce?
    2. BUSTENI-Traficul se blocheaza din cauza locurilor de parcare din centrul statiunii.Parcarea „in spic” pe un DN a fost aprobata de Compania Nationala de Drumuri? Unde in Romania un vehicul poate iesi din parcare pe un drum national mergand inapoi? De ce au fost fost desfiintate panourile metalice ce blocau parcarile laterale? Politistii din oras se vad ca nu vad aceste nereguli. De ce?
    Povestea cu pasajele subterane o auzim de zeci de ani.
    S-au facut studii de fezabilitate pentru centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic. Nu s-a mai facut alte progrese.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.