CFR impune noi restricții în transportul feroviar

CFR Călători va extinde restricţiile de viteză pe calea ferată în perioadele caniculare şi cu furtuni puternice, pentru a garanta siguranţa pasagerilor, mai ales că în zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează între 50 şi 80 de grade Celsius la soare.

„România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact şi în transportul feroviar. Ca atare se extind restricţiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă şi furtuni puternice. Prioritatea CFR Călători este siguranţa pasagerilor şi face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare”, informează luni un comunicat al companiei.

Potrivit sursei citate, infrastructura feroviară, precum şi materialul rulant din România nu au fost proiectate pentru temperaturile ridicate înregistrate odată cu schimbările climatice.

„Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât şi ţările care trec prin aceleaşi schimbări climatice. În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează de multe ori chiar şi peste 50 – 80 de grade Celsius la soare. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectată infrastructura şi materialul rulant pentru a rezistă la temperaturi mult mai ridicate. Totodată şi în aceste ţări se iau aceleaşi măsuri de prevenţie, precum în România, dacă temperatura creşte peste nivelul pentru care a fost proiectat transportul feroviar”, se menţionează în comunicat.

CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiţii de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecţiuni medicale: să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj; să aibă medicaţia necesară afecţiunilor pe care le au, în caz de nevoie; să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

2 Comentarii

  1. Deja circula cu 20-30 km la ora, ajungi la destinația dorită pe jos sau cu microbuze. Poate că asta se dorește mai ales că firmele de transport sunt împărțite politic și totul merge direct la politicieni.

  2. Și pînă-n 1989 trenurile întărziau dar era vorba de minute și zeci de minute. Dar, se pare, 30 de grade azi sînt altfel decît 30 de grade atunci. De ce? Că așa au zis la tembelizor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.