Despre extinderea magistralei M4 de metrou

Proiectanții și constructorii interesați să lucreze la extinderea magistralei M4 de metrou, între Gara de Nord și Gara Progresul, au la dispoziție încă 46 de zile pentru a-și depune ofertele, potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4 transmis vineri.

Procedura de licitație publică în vederea desemnării proiectantului și constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul, lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP) în luna aprilie a acestui an, va rămâne deschisă până pe data de 12 august 2024, ora 15:00.

Termenul inițial stabilit pentru data de 27 iunie a.c. pentru ca operatorii economici interesați să se poată înscrie și să depună ofertele, a fost prelungit cu încă 46 de zile calendaristice.

Conform primăriei, 40 de companii din România, dar și din alte state europene, s-au înscris la licitație, până acum, interesate fiind să lucreze la cea mai mare investiție de infrastructură de transport din București, la ora actuală, în valoare de 2,5 miliarde de euro, pentru a aduce metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul, prelungind astfel traseul magistralei M4, cu încă 14 noi stații.

În aceste conditii, având în vedere importanța strategică a acestui obiectiv major de investiții pentru București și, implicit, necesitatea identificării și desemnării celor mai buni specialiști (proiectanți și constructori) în derularea acestui proiect, Sectorul 4 al Municipiului București, în calitate de lider de asociere (alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei), a luat măsura prelungirii termenului inițial de ofertare.

Potrivit noului calendar, atribuirea și semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare și construire sunt preconizate pentru luna octombrie a acestui an, urmând ca, ulterior, câștigătorul/câștigătorii licitației să aibă la dispoziție un termen total de 60 de luni pentru construcția efectivă.

Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire.

„Salut interesul deosebit al companiilor de top care vor să vină și să lucreze alături de noi la cea mai mare investiție de infrastructură de transport din București la ora actuală. Extinderea magistralei M4 de metrou cu 12 kilometri este un proiect de o complexitate deosebită, atât din punctul de vedere al proiectării, cât și al construcției, ori tocmai de aceea, ne dorim să formăm o echipă cu cei mai buni și mai renumiți constructori în domeniu. Astfel, pentru a oferi tuturor operatorilor economici interesați oportunitatea de a se alătura acestui proiect, termenul maxim de depunere a ofertelor în cadrul licitației de achiziție publică ce se desfășoară în condiții normale în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, a fost prelungit până pe 12 august a.c..

Am demonstrat deja că avem determinarea și forța de a duce la capăt astfel de proiecte de infrastructură strategică, în condițiile în care avem deja dată în folosință stația de metrou Tudor Arghezi din prelungirea magistralei M2, drept pentru care sunt convins că vom reuși să extindem și magistrala M4”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov.

Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul. Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități.  Stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

Finanțarea proiectului este asigurată deja din fonduri europene nerambursabile, accesate prin “Programul Transport” al Uniunii Europone, exercițiul bugetar 2021- 2027. Contractul de finanțare, în valoare de 2, 5 miliarde de euro, a fost semnat în data de 4 iunie a.c..

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

6 Comentarii

  1. Probabil ca este o Limie de Metrou Paralela ! Ca deja exista o Linie de Metrou care este către Gara de Nord !

  2. Mai Rămâne de Construit Linia de Metrou M 5 care duce la National Arena si Linia de Metrou M 6 care duce la Aeroportul Otopeni !

  3. Care este logica extinderii termenului in conditiile in care 40 de companii au depus deja documentatia pentru a particopa la licitatie? Cumva nu a depus documentaia … „cine trebuie”??? Sau … „cine trebuie” va depune documentatia dupa ce va afla … „mai multe amanunte”????

  4. In februarie 2022 au viza de neschimbare pe plansa cu statia Eroii Revoluției 2 care este fix sub fierarania arhitecturala din intersecția Eroii Revoluției care va trebui dărâmată, sau mai grav nu se vor putea atinge de ea 2 ani

  5. astia au ajuns de rasul curcilor ! sa spui ca ,,deficitul bugetar,, se datoreaza ceor ce vor fi constuite ,atat autostrazicat si alelalte sint PENIBILE pentru un ,, economist,, de ,,talia,, unui grindeanu si a cilacului un tarabagiudin Buzau cu un bac dat de SRI ALUIA ARE PANA LA 38 ANI A FRECAT DUDA,FACUT SEF LRIN TELEFON SI care a fost expediat la kiev urgent alaturi de ,,ostasul,, Ciuca , alt pomanagiu !

  6. – EROII REVOLUTIEI 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal –

    -e si acolo tzintirim ji’dovesc
    da’ e sefardim
    nu merita nume ca lu cajalu

    stati linisdtiti
    nu se face nimic!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.