(FOTO) ”Golden Gate”-ul de la Brăila se apropie de inaugurare

Asociaţia Pro Infrastructură transmite că podul de la Brăila se apropie în sfârşit de inaugurare, însă doar pe o bucată, existând speranţe să se poată circula, spre sfârşitul lunii iulie, între Calea Galaţi – DJ221B. În schimb, pasajul peste calea ferată nu va fi gata decât la toamnă, ”cel mai devreme”, după ce constructorul şi CNAIR ”şi-au pasat luni întregi responsabilitatea”.

”Podul de la Brăila se apropie în sfârșit de inaugurare, însă doar pe o bucată. Vineri, 07.04.2023, am filmat din dronă podul suspendat și drumurile de legătură între „Centura” Brăila DN2B și Smârdan/Măcin DN22: https://youtu.be/YZVBkzlbN5s. Hartă interactivă: https://bit.ly/3moREmr.

Marea dezamăgire a lui 2022, așa cum v-am explicat în decembrie (link: http://bit.ly/3Kup0vG), se apropie de o deschidere parțială a traficului, confirmând estimările noastre din februarie.
Momentan se așterne asfaltul pe podul suspendat și s-a început și instalarea parapetelor de protecție. Urmează semnalizarea (marcaje și indicatoare) și testele dinamice. Desigur, mai este destul de lucru și la drumurile de legătură, mai ales pe brațul lung spre Jijila.
Vă spuneam în urmă cu două luni că „ar fi posibilă o deschidere la finalul lunii mai, cel târziu în iunie, [dar] cel mai probabil ne vom duce spre sfârșitul verii cu inaugurarea […] doar pe conexiunea scurtă.”
Finalul verii este în continuare un termen perfect fezabil, dar lunile mai și iunie ies din discuție. În cel mai fericit scenariu, dacă nu avem surprize neplăcute și testele merg bine din prima, putem spera că spre sfârșitul lunii iulie vom circula între Calea Galați/DJ221B de pe malul brăilean și DN22 Smârdan/Măcin de pe cel tulcean.
Din păcate pe ciotul Calea Galați-DN2B Centura Brăila antreprenorul (WeBuild) și CNAIR și-au pasat luni întregi responsabilitatea mutării stâlpilor catenarei liniei de cale ferată Brăila-Galați. Așa că pasajul peste CF nu va fi gata decât la toamnă, cel mai devreme. Tot atunci ar trebui să fie inaugurată și conexiunea lungă dintre pod și DN22 lângă Jijila”
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4651 Articole
Author

15 Comentarii

  1. polistirenul este in tablier, nuu? Mare minune sa reziste, cu atatia SPECIALISTI prin CNAIR si guvern!
    Sii, a costat tripluu?

  2. Constructorul era tot o firma chinezească ? De aia Pro infrastructura evită să-l numească ? Ce să faci, frica de Antifa păzește pepenii!!

  3. Ințeleg, podul de la Brăila, de la Brăila, numai că nu văd Brăila nicăieri, oricum, frumos Dunăre, pădure..

  4. @gelu
    Pana intra in rezonanta.
    @vio
    Podul este situat in nordul orasului Braila. In prima poza in zare se vad Muntii Macin din Dobrogea, iar orasul este in dreapta locului de unde s-a pozat, pe acelasi mal al Dunarii.

  5. Dupa ce treci podul se poate ajunge la Tulcea prin doua trasee , prin Macin , sau prin Isaccea, ruta prin Isaccea fiind mai scurta , dar majoritatea conducatorilor care doresc sa ajunga la Tulcea aleg ruta mai lunga , ruta prin Isaccea fiind una de cosmar , cu dealuri si vai cu cateva zeci de curbe periculoase, unele in ac de par ! Vreau sa va spun, de fapt ca Municipiul Tulcea este , de fapt , cea mai izolata capitala de judet din tara si va ramane asa , cel putin inca 20 de ani , cand este programat (?) sa inceapa proiectarea unui drum expres, daca s-o mai face! Pana atunci , puteti face , in liniste minunate poze de pe pod , spre amintire ; un pod frumos spre un drum al dezastrului!

  6. LA CE FOLOSESTE ? Nu ne-a spus nimeni la ce foloseste. Traficul pe aceasta directie Braila -Macin este de o masina la 5 secunde adica 12 masini pe minut plus, poate, un camion (pe Bucuresti-Brasov este de peste 100 masini pe minut) !! Si pentru asta s-a facut un pod de 2 miliarde ?? Oameni buni ni se ascunde ceva! Pentru ce a fost construit ? Este in scop militar sau….. extraterestru ?

  7. Ungurilor din ongul sorosist Pro Infrastructura le pare rau ca s-a construit acest pod ce tine de strategia viitorului.Este singurul obiectiv bine gandit in perspectiva marilor schimbari la nivel de mapamond. Norocul Romaniei viitoare a fost ca un om al locului s-a nimerit sa fie premierul tarii la un moment fericit. Tudose spre deosebire de alti tolomaci a auzit de celebrul nou drum al matasii la care podul va fi parte.

  8. mai cati carcotasi pe aici, vai de capul vostru de parerologi de servici!! zice unul ca nu e trafic, cum sa fie ma trafic daca nu ai drum??? vom vedea dupa cum e cu traficul, altul zice ca l-a facut CNAIR cu chinezii, mai astia podul l-au facut aia de vor sa care cerealele din marea balta a brailei, ca ai nostrii abia au reusit in acest timp sa vopseasca si sa schimbe bordurile la vechile poduri de la borcea si cernavoda!

  9. Pentru habarnisti mentionam ca acest pod este construit de japonezi. Cea mai buna firma din lume in domeniul podurilor suspendate a construit podul de la Braila si a luat in asociere o firma italiana, pentru a putea obtine finantare europeana. Marele castigator al acestui proiect este judetul Tulcea. Vara este o coada la bacuri atat la Galati cat si la Braila.

  10. Cel mai important pod de pe planeta ia Rumania este nr 1 mondial la autostrazi ,vai de mama voastra si Ethiopia si Mongolia are mai multe autostrazi decir RO

  11. Prestatia japonezilor s-a rezumat la cabluri. A fost un consortiu de firme care in final a facut o treaba demna de secolul acesta. Sa nu uitam ca mana de lucru a fost majoritar romaneasca.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.