O nouă taxă scumpește biletele de avion

O nouă taxă a crescut deja prețul biletelor de avion. Compania germană Lufthansa a anunțat că va majora tarifele pentru bilete din cauza taxei de mediu impuse. În contrast, Wizz Air, cel mai mare operator low-cost de pe piața din România, declară că nu dorește să impună această taxă pasagerilor și solicită sprijinul autorităților.

În ultimul an, costul biletelor de avion s-a aproape dublat, iar tendința de creștere continuă. În 2023, numărul de zboruri a crescut cu 11% față de anul precedent. Una din patru zboruri a fost operată de o companie aeriană low-cost, ceea ce a dus automat la o creștere a taxei de mediu. Cel mai mare operator aerian din Germania a avertizat că prețul unui bilet de avion ar putea crește cu până la 75 de euro în această vară din cauza taxelor de mediu. În același timp, cel mai mare operator low-cost din România solicită ca statul să suporte costurile legate de mediu. „Pentru a evita impunerea unor costuri mai mari pasagerilor, solicităm guvernelor să ofere stimulente pentru a ajuta industria aviatică să își atingă obiectivele de mediu într-un mod mai eficient”, a declarat compania maghiară WizzAir.

„Marii poluatori ar trebui să plătească pentru emisiile de carbon. Ei achiziționează certificate de emisii de carbon, dar în prezent există și cote gratuite. Atunci când cotele gratuite vor fi eliminate, această taxă va ajunge la 160 de euro pe tonă”, explică Luminița Roșca, consultant de mediu, citată de Observator News. Compania aeriană de stat nu ia în considerare majorarea prețurilor biletelor în această vară. „Costurile suplimentare generate de utilizarea combustibilului durabil pentru aviație sau de alte cerințe de mediu sunt suportate direct de companie”, a transmis TAROM. Datele arată că avioanele private poluează de 5 până la 14 ori mai mult decât zborurile comerciale.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4669 Articole
Author

6 Comentarii

  1. În continuare tot felul de motivări ticăloase spre a îndepărta săracii de mașină, de avion, de locuințe cât de cât confortabile, de centrale de apartament de concedii. Ajungem la una din Caracteristicile epocii contemporane cu care eram terorizați la Economie politică în anii 60 “Capitalism muribund ajun al revoluției proletare.” În România nu e pericol fiindcă ne mai având fabrici și uzine nu mai este nici proletariat.

  2. eu unul propun ca Buciurestiul si restul de orase mari din rromania sa intre in programul ala pilot promovat de WEF… sa ai dreptul sa-ti cumperi doar 3 haine pe an, un bilet de avion odata la 3 ani, si alte masuri din astea „ecologiste” care ar face circulatia din vremea lui Ceausescu in functie de numarul de masina sa para apogeu al libertatii

  3. De ce taxa pentru turiști daca obligatoriu, este alta zona care trebuie curățată? De ce se alocă fonduri pentru continuarea războiului care invadeaza și distruge ukraina ucigând totul în jur? De ce nu se ia măsuri pentru blocarea războaielor de invadare, aici fiind vorba de Rusia și israela? Sunt peste 2 ani de război în ukraina și peste 6 luni de Ra boi în zona Palestinei, și nicio măsură clară, concret pentru stopare preferând să încarce cetățenii cu tot felul de taxe? Repet: au hotărât prin 2019-2020 sa se adune din orice o sumă uriașă care va fi gestionată și direcționată unde au programat acțiuni de orice fel, aici nu e exclus și un viitor război care duce la adevărata decimare globală a bipezilor, decimare globală dorită pentru că, toți mizerabilii și imoralii, se vad eterni, tineretul care inca mai știe ce vrea, sa fie anihilat.

  4. Nici mama lui Ursula si nici un editat ecologist nu poate sa explice ce-i taxa asta ! Sunt doar bani de furat pentru lefurile Bruxellesuluisi a parazitilor de politicieni ! Nu poate spala nimeni cerul !!!

  5. Germania are un guvern condus de niste Hippy, Greenpisiti, ce tot imping taxa pe aer cit mai mult posibil, caci oricum la urmatoarele alegeri federale vor fi istorie. Ca firme ca Lufthansa devin necompetitive pe piata aviatica, vor disparea curse si vor disparea agentii plus personal ce va fi dat afara din motive economice, nu ii intereseaza. De curind verzii au discutat in parlamentul german posibilitatea ca in Germania sa dispara cursele interne si persoanele sa mearga in schimb de preferinta cu trenul si de preferinta electric.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.