Un constructor de autostrăzi, lăudat pentru ”mobilizare impresionantă”

Asociația Pro Infrastructură (API) constată că grupul UMB, deținut de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, are o mobilizare impresionantă pe cele patru loturi ale A7 Buzău – Focșani. Cu toate acestea, API menține estimarea că la sfârșitul anului 2024 nu se va putea circula pe toți cei 80 de kilometri ai acestui tronson din Autostrada Moldovei.

Conform API, în primele 6 luni ale anului 2024, cei de la UMB probabil au stabilit un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un interval atât de scurt. Asociația le mulțumește muncitorilor care își pun sănătatea în pericol, inhalând cantități impresionante de praf și noxe în teren.

Cu toate acestea, API menține că finalizarea întregii distanțe de 80 de kilometri între Buzău și Focșani până la finalul anului 2024 este puțin probabilă din cauza numărului mare de structuri, terasamente, asfalt, parapete de protecție, marcaje și alte elemente critice care trebuie finalizate.

API estimează că primul lot, ciotul de la Buzău, cu termen contractual în august 2024, și lotul 4, la cealaltă extremă, care este prevăzut să fie finalizat tot în august, nu vor respecta termenele. Există posibilitatea ca circulația să fie posibilă pe segmentul Focșani Nord (DN2) – Mândrești (DN23) în septembrie și pe legătura DN2-DN2D în octombrie, conform estimării API.

API menționează că există șanse mari să se inaugureze și alte segmente în 2024 între Focșani și Buzău, înainte de termen, secțiunile centrale (2 și 3) având termen contractual în aprilie 2025.

Potrivit API, o variantă ar fi să se concentreze pe segmentul Buzău – Râmnicu Sărat, aproximativ 30 de kilometri, fără nod intermediar, dacă UMB se axează pe construcția imensului pod peste Râmnic. API sugerează și posibilitatea concentrării pe segmentul Mândrești – Râmnicu Sărat, aproximativ 36 km, având în vedere existența a 3 noduri care reduc riscul de întârzieri majore.

API îi îndeamnă pe cei responsabili de UMB să-și regrupeze resursele pe A7 Focșani-Buzău pentru a maximiza numărul de kilometri inaugurați. „Altfel, există riscul să alergăm după 80 de kilometri și să finalizăm mult mai puțini”, concluzionează API.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4669 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Se încep lucrări peste tot, doar-doar să nu se termine autostrada care să lege Portul Constanța de Ungaria şi Europa dontr-o bucată, traversând munții, ce ar fi prioritatea ZERO pentru un culoar comercial Asia-UE care să treacă prin România. De aceea nici nu ne lasă în Schengen, ca să nu se facă culoarul.

  2. Prin centrul localităților din zona Moldovei spre Iași, șoselele sunt in valuri precum valurile Dunării, nu poți traversa liniștit un marcaj pentru că, e distrus de mașinile de tonaj greu care străbat localitățile moldovene de la nord sau est spre sud spre Constanța sau sudul României. Dat ne lăudăm că avem drumuri construite.

  3. Ei bravos! Facem autostrada catre Orasul Siret ce ne va lega cu tara de Nicaeri! Sa nu zica ukrainius ca nu tinem la ei!!!
    Prost sa fii… si la conducere!!! Sa vada lumea ce ospitalieri santem!!! Umbrarescus ramane cu banii!!! Si romanii fara pamant.

  4. Cat de PARSIVI sunt astia de la API,cu multumiri!…”.muncitorii inhaland cantitati impresionante de praf si noxe in teren”!??.
    IDIOTII de la API trebuie sa stie ca pe TOATE santierele,se inhaleaza PRAF !!. Se vede ca stau numai prin birouri si traiesc din SINECURA !.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.